کد خبر: ۲۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور گفت: تمام تخم‌مرغ‌هایی که به صورت فله‌ای به بازار عرضه می‌شوند، کاملاً بهداشتی هستند.
ناطقان: هدایت الله اصغری اظهار کرد: در راستای رعایت مسائل بهداشتی، تمامی مرغداران از سازمان دامپزشکی، پروانه بهداشتی و برای تولید نیز، از وزارت جهاد کشاورزی، پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند و مجازند بر مبنای دو پروانه خود، به شکل فله و یا بسته بندی محصول خود را عرضه کنند.

اصغری گفت: اگر مرغدار را مجاب کنیم که محصول تولیدی خود را جهت بسته بندی در اختیار واحد دیگری قرار دهد و حق عرضه تخم مرغ فله‌ای را از او بگیریم، واسطه جدیدی برای توزیع تخم مرغ تراشیده‌ایم که اقدام درستی نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور افزود: این روزها که مردم از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارند و تخم مرغ محصول جایگزین بسیاری از مواد پروتئینی در سفره مردم محسوب می‌شود، باید از اقداماتی که موجب بالا رفتن قیمت این محصول می‌شوند جلوگیری کرد.

اصغری گفت: اینکه گفته می‌شود تخم مرغ‌ها به لحاظ کیفی با هم متفاوتند و باید کلاس بندی شوند، کاملاً غلط است.

وی ادامه داد: تخم مرغ بر اساس سن مرغ ممکن است ریز یا درشت باشد که این تنها تفاوت تخم‌مرغ‌ها با یکدیگر است.

اصغری افزود: خوشبختانه امروز مرغداران ما به سطحی از علم و دانش رسیده‌اند که در مرغداری‌ها تخم مرغ‌های شکسته یا کثیف را در غالب محصول صنعتی به فروش می‌رسانند و به این ترتیب اگرچه تخم مرغ‌هایی که از درب مرغداری خارج می‌شوند ممکن است تفاوت وزنی داشته باشند،، اما از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی ندارند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین