کد خبر: ۲۶۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
وزیر امور خارجه:
ظریف با تاکید بر علاقه ایران برای گسترش روابط با همسایگان گفت: ما همیشه دستمان را برای دوستی به سمت کشور‌های خلیج فارس دراز کرده ایم این کشور‌ها چهار سال وقت را از دست دادند اکنون ترامپ رفت و ما و آن‌ها ماندیم پس باید کشور‌های خلیج فارس بدانند که در این منطقه ما و آن‌ها می‌مانیم و ترامپ نمی‌ماند.
ناطقان: ظریف با اشاره به اینکه از نا امنی منطقه فقط یک گروه منفعت می‌برند گفت: لذا ما این آمادگی را داریم که با کشور‌های منطقه گفتگو کنیم.

ظریف افزود: به همین علت ما پیشنهاد قطر و پیش از آن پیشنهاد کویت را پذیرفتیم و در دوران برجام هم یک بار به پیشنهاد قطر برای مذاکره پاسخ مثبت دادیم.

وزیر امور خارجه گفت: قبل از همه آن‌ها خودمان پیشنهاد گفتگو را دادیم و سال گذشته هم رئیس جمهور طرح امید را مطرح کرد.

وی افزود: لذا آمادگی ما برای گفتگو موضوع جدیدی نیست و همانگونه که در پاسخ به وزیر امور خارجه قطر مطرح کردم این موضوع فقط اعلام سیاست دراز مدت جمهوری اسلامی ایران است.

آقای ظریف گفت: اولین بار ما این سیاست را در سال ۱۳۶۴ در نامه آقای دکتر ولایتی به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردیم که در بند ۸ قطعنامه ۵۹۸ هم آمده است.

وزیر امور خارجه افزود: باید به برخی از کشور‌های خلیج فارس ثابت شده باشد که چگونه خود را چهار سال معطل ترامپ کردند.

آقای ظریف گفت: وقتی مرحوم شیخ صباح امیر سابق کویت پیشنهاد گفتگوی کشور‌های حوزه خلیج فارس با ایران را مطرح کرد و آقای رئیس جمهور پاسخ مثبت داد آن‌ها گفتند حالا ترامپ بر سرکار آمده است و ما صبر می‌کنیم.

وزیر خارجه افزود: این کشور‌ها چهار سال وقت را از دست دادند اکنون ترامپ رفت و ما و آن‌ها ماندیم.
وی تصریح کرد: پس باید کشور‌های خلیج فارس بدانند که در این منطقه ما و آن‌ها می‌مانیم و ترامپ نمی‌ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین