کد خبر: ۲۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
نخست وزیر کانادا نخستین چهره سیاسی خارجی بود که با بایدن تلفنی گفتگو کرد و قرار شد ماه میلادی آینده دیداری با او داشته باشد.
ناطقان:  به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، برای دیدار در ماه میلادی آتی (فوریه) به توافق رسیدند.


«بایدن» و «ترودو» دیدار می کنند



برنامه ریزی برای این دیدار در تماس تلفنی طرفین که بر مواردی چون مشارکت در مهار کرونا در آمریکای شمالی متمرکز بود؛ انجام شد.

از زمان برگزاری مراسم تحلیف بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، ترودو نخستین چهره سیاسی خارجی است که با او گفتگو کرده است.

اما در این مکالمه تلفنی، ترودو از تصمیم بایدن مبنی بر توقف پروژه خط لوله نفتی «کی استون» و تصمیمش مبنی بر معرفی سیاست «آمریکایی خرید کن» که به حذف شرکت‌های کانادایی از پروژه‌های کلان دولت واشنگتن منتهی می‌شود؛ انتقاد کرده است.

دو کشور سطح تبادل تجاری بالایی دارند و ترودو نگران است مبادا تداوم سیاست خرید محصولات آمریکایی از سوی دولت واشنگتن، به ضرر تعاملات اقتصادی دوجانبه تمام شود.

هنوز مشخص نیست دیدار سران آمریکا و کانادا حضوری خواهد بود یا مجازی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین