کد خبر: ۲۶۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
دولت روسیه یک هشدار امنیتی خطاب به صاحبان مشاغل در این کشور صادر کرده و در مورد احتمال حملات سایبری دولت جدید آمریکا هشدار داده است.
ناطقان: به نقل از زد دی نت، کرملین اعلام کرده احتمال زیادی وجود دارد که کاخ سفید در واکنش به هک شرکت آمریکایی سولارویندز از شرکت‌های روسی انتقام گرفته و به آنها حمله سایبری کند.


روسیه در مورد حملات سایبری دولت بایدن هشدار داد



در جریان حمله هکری به نرم افزار اوریون شرکت سولارویندز، سرقت اطلاعات از دهها شرکت و وزارتخانه دولتی در آمریکا که از این نرم افزار مدیریتی استفاده می‌کردند ممکن شد. آمریکا این حمله را به هکرهای روس نسبت داد، اما روسیه به شدت این موضوع را تکذیب کرد.

برخی مقامات دولت بایدن و شخص وی در هفته‌ها و روزهای گذشته تصریح کرده بودند که حق پاسخ به هر حمله سایبری به آمریکا در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌دانند. دولت روسیه همچنین ۱۵ توصیه امنیتی به صاحبان مشاغل در این کشور ارائه کرده تا با رعایت آنها امنیت خود را در فضای مجازی حفظ کنند.

دو هفته قبل اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا و برخی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دیگر در این کشور به صراحت روسیه را مسئول حمله هکری به شرکت سولارویندز اعلام کردند. دولت بایدن روز گذشته از اختصاص بودجه‌ای ۹ میلیارد دلاری به ارتقای امنیت سایبری پس از هک شرکت سولار ویندز خبر داد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین