کد خبر: ۲۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
یک متخصص تغذیه گفت: می‌توان با مصرف چند دمنوش، میزان سردرد را کاهش داد.
ناطقان: شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: سردرد یکی از علائم تقریبا رایج ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود. البته بسیاری از افراد بدون ابتلا به کرونا سردرد را تجربه می‌کنند. موضوع مهم این است که این مشکل در بین همه افراد بسیار رایج است.

او افزود: سردرد علائم مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به کم آبی بدن به خصوص در فصل زمستان اشاره کرد. برخی افراد در فصل زمستان به دلیل کمتر شدن احساس تشنگی و در مقابل کاهش مصرف آب، به سردرد مبتلا می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود حداقل ۸ لیوان آب در طول روز میل کنید.

این متخصص تغذیه ادامه داد: گاهی اوقات کاهش مصرف برخی مواد غذایی که عادت روزانه ما شده‌اند، می‌تواند سردرد‌های مکرر را در پی داشته باشد. برای مثال افرادی که به مصرف چای وابسته هستند، در صورتی که یک روز چای میل نکنند، دچار سردرد می‌شوند.

اولیایی بیان کرد: یکی از بهترین ترکیب‌ها برای کاهش و رفع سردرد استفاده از زنجبیل، لیمو و عسل است. زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم تلقی می‌شود. از جمله ترکیب‌های مهم در این زمینه، دمنوش بابونه است. این دمنوش به خصوص برای افرادی که کم خواب هستند به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که بی خوابی یک عامل مهم در افزایش سردرد‌های روزانه است.

این مشاور تغذیه افزود: دمنوش آویشن به خصوص برای سردرد‌های ناشی از سرماخوردگی‌های عفونی بسیار توصیه می‌شود. از دیگر دمنوش‌ها می‌توان به اسطوخودوس با طبع گرم و خشک اشاره کرد. برای رفع طعم تلخ آن می‌توانید مقداری نبات یا عسل اضافه کنید. مصرف این دمنوش در برخی افراد ممکن است تعادل هورمونی را برهم بزند؛ بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار و افرادی که برای آن‌ها در اتاق عمل از داروی بیهوشی استفاده شده تا دو هفته قبل و بعد از عمل این دمنوش را مصرف نکنند.

اولیایی گفت: از دمنوش‌های موثر در کاهش سردرد به خصوص از نوع میگرن، می‌توان به گل مینا اشاره کرد. باید به این نکته توجه داشت که گل مینا باعث بروز انقباض‌های رحم نیز می‌شود؛ بنابراین مصرف این دمنوش در دوران بارداری ممنوع است. همچنین توصیه می‌شود افرادی که مشکلات گوارشی دارند از این دمنوش استفاده نکنند. در صورتی که سابقه آلرژی نسبت به گل مینا و بابونه دارید؛ بهتر است که از این دمنوش‌ها استفاده نکنید.

او تاکید کرد: دمنوش پونه را هم می‌توان از عوامل کاهش سردرد دانست؛ این دمنوش با طبع گرم و خشک خود یکی از تاثیرگذارترین دمنوش‌ها برای رفع سردرد محسوب می‌شود. مصرف این دمنوش برای زنان باردار و بیماران گوارشی یا آلرژی توصیه نمی‌شود.

اولیایی در پایان تصریح کرد: رعایت اصل تعادل در مصرف دمنوش‌ها بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید از مشاوره‌های متخصصین طب سنتی در این زمینه استفاده کنید. ضمن اینکه در ابتدا علت سردرد را شناسایی و در ادامه نسبت به مصرف دمنوش مناسب اقدام کنید.
برچسب ها: دمنوش ، سردرد ، کاهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین