کد خبر: ۲۶۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.
ناطقان: لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا یکی از وخیم‌ترین کانون‌های بحران مرگبار کرونا در آمریکاست و به طور میانگین در هر شش دقیقه یک نفر در آن جان خود را از دست می‌دهد و هر روز بیش از ۲۰۰ مرگ را به ثبت می‌رساند.

یکی از پیامدهای این بحران، فروپاشی صنعت کفن و دفن در آن است که هر بخش این سیستم از جمله بنگاه‌های کفن و دفن، سردخانه‌ها، گورستان‌ها، اداره خدمات بهداشت عمومی و سردخانه‌های بیمارستان‌ها را با مشکل مواجه کرده و همگی مملو از اجساد هستند.

به گزارش «گاردین»، خانواده‌های هر یک از قربانیان کرونا باید ساعت‌ها با مراکز تدفین تماس بگیرند و در آخر هم این جواب را بشنوند که تا اطلاع ثانوی محلی که اجساد را تا هنگام خاکسپاری در آنجا نگهداری می‌کنند پر است و به آن‌هایی که ظرفیت خالی پیدا می‌کنند یا در فهرست انتظار قرار می‌گیرند هم گفته می‌شود باید بیش از یک ماه برای دریافت سرویس صبر کنند. برخی خانواده‌ها هم به دلیل خارج شدن تلفن این امکان از دسترس به دلیل تماس‌های زیاد نمی‌دانند اجساد عزیزانشان کجا قرار دارند.

این بحران در روزهای قبل به قدری تشدید شد که بیش از ۲۷۰۰ جسد در بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی انباشته شد و در نتیجه تنظیم کنندگان محلی کیفیت هوا اعلام کردند محدودیت تعداد سوزاندن اجساد را در این منطقه برداشته است.

مدیران این مراکز می‌گویند دادن جواب رد به خانواده‌ها امری بی‌سابقه است. «نیکول مونتیاگ» مدیر یکی از آن‌ها در یکی از محله‌هایی که شدیدترین بحران را تجربه می‌کند، گفت: ما مدت ۷۵ سال است در این کار بوده‌ایم و هیچ وقت مجبور نشده بودیم خانواده‌ها را رد کنیم. خانواده‌ها هر روز با من تماس می‌گیرند و می‌گویند می‌توانید ما را هر وقت که جا داشتید در فهرست انتظار قرار دهید. و ما هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید، وحشتناک است.

او در مثالی برای بیان وخامت اوضاع گفت اخیراً تماسی از یک زن داشته که مادربزرگش در خانه فوت کرده بود و هیچ کسی را پیدا نمی‌کرد که جسد او را منتقل کند. وی گفت: این خانواده‌ها فقط به دنبال خاتمه هستند. این دردناک است.

یکی دیگر از مدیران این مراکز در جنوب شهرستان لس آنجلس گفت فعلا درها را به روی خانواده‌های جدید بسته تا بتواند به اجساد داخل رسیدگی کند. او گفت که در یک روز مجبور شد ۲۵ خانواده را رد کند و به خانواده‌های پریشان توصیه کرد با مراکز خارج از لس آنجلس تماس بگیرند.

اخیراً نیروهای گارد ملی آمریکا هم در لس آنجلس مستقر شدند تا در جاسازی موقت اجساد کمک کنند. با این حال مدیران این مراکز خواستار کمک بیشتری هستند و می‌گویند عادی بودن ساعات کاری اداره بهداشت عمومی باعث می‌شود مجوزها با تاخیر همراه شوند و اخلال بیشتری در روند تدفین اجساد ایجاد شود.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، این در حالی است که انتظار می‌رود اوضاع از این هم بدتر شود. «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم پیش‌بینی کرده علیرغم رویکردی که وی اتخاذ کرده و مدعی است نسبت به رویکرد دولت قبلی برتری دارد، روزهای سخت‌تر در پیش است و صد هزار آمریکایی دیگر در ماه فوریه جان خود را از دست خواهند داد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۹۰۲ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۱۴ هزار و چهار نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۸۳ هزار و ۱۹۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۴ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴ نفر رسید.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند هم برآورد کرده که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۱۸ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۰۸ هزار و ۵۰۲ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۳۷ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۱۸۰ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلا و ۳۴ هزار و ۳۸۱ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۰۳ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۴۱ هزار و ۹۷۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه آمار و ارقامی که از میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد که در هر دقیقه، سه آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است. تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به گونه‌ای شده که بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بزرگتر به داخل راهرو‌ها، تخت‌های مراقبت ویژه (آی‌سی‌یو) و حتی بخش اطفال منتقل شوند.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، ۵۵ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بحران ، کرونا ، لس آنجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین