کد خبر: ۲۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
مطلب زیر را به شخصیت شناسی فصل‌ها و نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت افراد اختصاص داده‌ایم.
ناطقان: حتما تا حالا به این موضوع دقت کرده‌اید که در برخی فصول سال، احساس بهتری دارید. مثلا شادتر هستید و زندگی را راحت‌تر می‌گیرید. درست است که درصد زیادی از مردم، سبزی و طراوت بهار را دوست دارند و روز‌های آفتابی و دمای معتدل را ترجیح می‌دهند، ولی در کنار آنها، کم نیستند افرادی که روز‌های گرم طولانی تابستان را ترجیح می‌دهند. کسانی که عاشق پاییز یا شب‌های سرد، اما آرام زمستان می‌شوند. به طور خلاصه، هر کس فصل مورد علاقه خودش را دارد؛ و این موضوع گاهی اوقات تحت تأثیر ماه تولد یا خاطرات خوش کودکی است. بد نیست بدانید که انتخاب هر یک از این فصل‌ها به عنوان فصل مورد علاقه، چیز‌های زیادی را در مورد شخصیت ما آشکار می‌کند.

به بیان بهتر سوال این است که چرا حس می‌کنیم بعضی از فصول بیشتر از بقیه با ما صحبت می‌کنند؟ آیا روانشناسی شخصیت زنان و مردان می‌تواند این ترجیحات فصلی را توضیح دهد؟ بنا بر تحقیقاتی که در مورد روانشناسی شخصیت زنان و مردان و ترجیحات فصلی وجود دارد، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عوامل مختلفی مانند تغییر فصل، بالا و پایین رفتن دما و کم و زیاد شدن میزان نور می‌تواند بر روحیه و رفتار انسان‌ها تأثیر بگذارد.

پس اگر حالتان در بعضی فصل‌ها به اندازه کافی خوش نیست، به خودتان زیادی خرده نگیرید. چون بدن شما کار خودش را می‌کند و احتمالا وقتی حواستان نیست از فاکتور‌های زیادی تاثیر می‌گیرد. از طرف دیگر نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، تأیید می‌کند که سال، ماه، روز و ساعتی که ما در آن متولد می‌شویم، بر شخصیت بزرگسالی ما تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید

    تست شخصیت‌شناسی که تمام اسرار درونی شما را فاش می‌کند!

شخصیت شناسی فصل‌ها بر اساس ماه تولد

از نظر روانشناسی شخصیت افرادی که در ماه‌های بهار و تابستان به دنیا آمده‌اند بیش از حد دارای مزاج‌های مثبت بوده و بیشتر دچار تغییرات سریع خلق و خو می‌شوند. از طرف دیگر، افرادی که در فصل زمستان به دنیا آمده‌اند، دارای مزاج‌های تحریک‌پذیر هستند. علاوه بر این‌ها مکانی که در آن زندگی می‌کنیم، آب و هوای معمول آن منطقه و همچنین تجربیات گذشته ما می‌توانند در انتخاب ما تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، اگر در کودکی از گذراندن اوقات فراغت در تابستان و خارج از منزل لذت می‌برده‌اید و خاطرات خوبی از این فصل داشته‌اید، احتمالا وقتی به دوران بزرگسالی قدم می‌گذارید، عاشق تابستان خواهید شد. در ادامه خصوصیات مشترک علاقه‌مندان به یک فصل خاص را بیان خواهیم کرد.

شخصیت شناسی فصل‌ها

روانشناسی فصل بهار

نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

وقتی بهار با روز‌های نه چندان کوتاه و شب‌های نه چندان طولانی جای زمستان می‌گیرد، مناظر سبزتر شده و دوباره گل‌ها ظاهر می‌شوند این فصل به‌خاطر شروع تازه، حسابی پرطرفدار است.

از نظر روانشناسی شخصیت اگر ترجیح شما هم فصل بهار است و از بین همه فصول، آن را بیشتر دوست دارید در مورد شخصیتتان یاید بگوییم شما یک فرد اصیل و همیشه به دنبال تجربه‌های جدید هستید. شما فردی بسیار خونگرم و دوست داشتنی هستید و نیاز به توجه اطرافیان به ویژه عزیزان خود دارید.


روانشناسی فصل تابستان

نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

با رسیدن فصل تابستان روز‌ها طولانی‌تر، گرم‌تر و روشن‌تر می‌شوند و احتمالا به دنبال آن پوست شما در معرض آفتاب‌سوختگی قرار می‌گیرد، ولی اگر با این حال ترجیح می‌دهید روز‌های طولانی‌تری داشته باشید و حس می‌کنید وقت بیشتری برای انجام کار‌ها و تفریح دارید یا به بیان دیگر، در این فصل در بهترین حالت خود هستید، شما یک فرد تابستانی به حساب می‌آیید.

همان‌طور که تابستان گردابی از انرژی است، احتمالا شما هم نمی‌توانید لحظه‌ای متوقف شوید. از نظر روانشناسی شخصیت شما عاشق این هستید که از کنج عزلت خود خارج شوید، حرکت کنید، سفر بروید، مردم را ببینید و از فضای باز لذت ببرید. شخصیت شناسی فصل شما این است که بیش از آن‌که درون‌گرا باشید، فردی شوخ‌طبع، خوش بین و خوش فکر هستید.


روانشناسی فصل پاییز

نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

پاییز با رنگ‌های جذاب و خیره‌کننده نارنجی، قهوه‌ای و قرمز با آب و هوای خنک‌تر از تابستان توصیف می‌شود. اگر عاشق این فصل سراسر زیبایی هستید، شخصیتی آرام، عاشقانه و خلاق دارید. با این حال، خلق و خوی شما مدام در حال تغییر است. شما منبع آرامش برای خودتان و اطرافیانتان به حساب می‌آیید و همیشه به دنبال آرامش در زندگی خود هستید.

روانشناسی فصل زمستان

نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

دوست دارید در سرما و در زیر روسری و کلاه گرم خود پناه بگیرید. یا اینکه در زیر پتو جلوی یک فیلم خوب با یک نوشیدنی گرم، به خواب زمستانی بروید. زمستان قطعا فصل شماست. شما خیلی دوست ندارید از منطقه راحتی خود خارج شوید. ما می‌توانیم شما را فردی درونگرا و دارای شخصیتی آرام توصیف کنیم.

نکته: همانطور که گفتیم عوامل زیادی در انتخاب یک فصل به عنوان فصل مورد علاقه دخیل هستند، اما شما می‌توانید با تحلیل شخصیت خودتان به شناخت بیشتری در مورد روحیاتتان برسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین