کد خبر: ۲۶۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
عضو کمیته علمی کرونا گفت: برای جلوگیری از شیوع واریانت در کشور باید سیستم پایشی خود را تقویت کنیم و تعداد تست‌ها را بسیار بالا ببریم تا موارد ابتلا را را شناسایی و روند درمان و ایزوله کردن را آغاز کنیم و این موضوع بسیار مهم است.
ناطقان: علیرضا ناجی در پاسخ به این سوال که با توجه به جهش‌های ویروس کرونا در کشورهای مختلف آیا باید منتظر موج بعدی این بیماری در کشور باشیم؟ گفت: واریانت‌ جدید در اطراف کشور ما وجود دارد و از مرزهای ما هم عبور کرده است و در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور درگیر این جهش‌ها شده اند که تعدادی  از آن‌ها نظیر پاکستان، ترکیه، امارات، اردن و ... از همسایه‌های ایران هستند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی آزمایشگاه مسیح دانشوری ضمن اشاره به اینکه با توجه به سیستم‌های مراقبتی که در کشور‌های مختلف می‌بینیم انتظار اینکه این جهش سبب موج جدید کرونا شود، وجود دارد، افزود: مثال جالبی که در مورد این واریانت وجو دارد، این است که کشور استرالیا هم درگیر ویروس جهش یافته شده است، ولی همانند انگلستان تحت تاثیر قرار نگرفته و این مسئله نشان می‌دهد که داشتن یک سیستم پایشی خوب و مناسب می‌تواند از شیوع واریانت‌ها جلوگیری کند.

عضو کمیته علمی کرونا ضمن تاکید بر اینکه ما باید سیستم پایشی خود را تقویت کنیم، متذکر شد: برای جلوگیری از شیوع واریانت در کشور باید سیستم پایشی خود را تقویت کنیم و تعداد تست‌ها را بسیار بالا ببریم تا موارد ابتلا را شناسایی و روند درمان و ایزوله کردن را آغاز کنیم و این موضوع بسیار مهم است.


لازم به ذکر است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه یکم بهمن ماه از ابتلای ششمین ایرانی به ویروس کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: بعد از آن پنج مورد که پیش از این اعلام کرده بودم، یک مورد دیگر که یک هموطن که از انگلیس بازگشته بود و در یکی از بیمارستان‌های دولتی تحت نظر بود، شناسایی شد. اطرافیان وی هم تحت کنترل و رصد قرارگرفتند. حال همه این موارد خوب است و بعد از آن هم گزارش مورد جدیدی نداریم.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش از این به میزان گفت:  بعد از انگلیس ویروس به ترتیب در کشور‌های آفریقایی جنوبی، نیجریه و ژاپن جهش پیدا کرد و آخرین جهش هم چندی پیش در برزیل رخ داد و تا به حال گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونای جهش یافته برزیلی به ایران نداشته ایم.
منبع: میزان
برچسب ها: موج بعدی ، کرونا ، درمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین