کد خبر: ۲۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
یک کارشناس اقتصادی بر این باور است که چین به زودی و به خاطر عملکرد خوبی که در دوران کرونا داشته آمریکا را از جایگاه اقتصاد برتر جهان پایین خواهد کشید.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، جرالد سلنته، کارشناس اقتصادی و ناشر ژورنال ترندز، می‌گوید: چین تنها اقتصادی بود زمانی که شیوع ویروس کرونا کمر اقتصاد جهانی را خم کرده بود، توانست سرپا بایستد و پیش‌بینی می‌شود، به زودی جایگاه آمریکا به عنوان قدرت برتر اقتصادی را تصاحب کند.

وی افزود: چین طی سال جاری هم مرکز توجهات خواهد بود و چشم‌انداز آینده حاکی از آن است که همانگونه که آمریکا در جنگ جهانی دوم جایگاه برتر را داشت، چین هم در قرن 21 جایگاه برتر را داشته باشد و به زودی جایگزین آمریکا در اقتصاد جهانی شود.

سلنته گفت: قرن 20 قرن آمریکا بود اما قرن 21 متعلق به چینی‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تمرکز واشنگتن روی به راه انداختن جنگ است، اما چین روی فعالیت‌های اقتصادی‌اش تمرکز کرده است.

سلنته در پیش‌بینی‌های خود حتی پا را فراتر گذاشت و عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر همان جایگاهی را دارد که انگلیس پس از جنگ جهانی اول داشت و در آن زمان دلار جای پوند انگلیس به عنوان ارز غالب جهانی را گرفت.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: من پیش‌بینی می‌کنم که طی چند سال پیش‌رو یوآن چین به اصلی‌ترین ارز مبادلاتی در جهان تبدیل شود و دلار آمریکا شبیه آنچه برای پوند انگلیس اتفاق افتاد، جایگاه خود را از دست داده و پایین کشیده شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین