کد خبر: ۲۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
دیوان عالی «کادونا» دستور انتقال همسر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه به بیمارستان را صادر کرد.
ناطقان: دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دیوان عالی «کادونا» دستور انتقال همسر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» به بیمارستان را صادر کرده است.

دفتر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه امروز دوشنبه در این بیانیه اعلام کرد: دیوان عالی کادونا به مقامات زندان این ایالت دستور داد تا فوراً «ملامه زینت» همسر علامه برای درمان به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان منتقل شود.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آزمایش کرونای او چند روز پیش مثبت اعلام شده است.



این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین