کد خبر: ۲۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
رییس دفتر مقام معظم رهبری:
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی پیرامون تحولات سیاست خارجی ابراز داشت: اکنون نیز دشمنان برای مذاکره کردن التماس می‌کنند، رهبری پیش از این قضایا گفتند نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگی واقع خواهد شد و اکنون نیز همین اتفاق افتاد، ترامپ جنایتکار تا آخرین لحظه دست از دشمنی بر نداشت و قاتل شهید بزرگوار شهید سلیمانی بود و اعتراف کرد. خداوند نیز چنان کرد که در سالگرد این شهید بزرگوار او نیز ساقط شد.
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم آغاز همزمان سه هزار میلیارد تومان پروژه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور، با بیان تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: می‌دانم دل ارادتمندان و عاشقان اهل بیت از شرایط موجود و ویروس منحوس و محدودیت‌های ایجاد شده به درد آمده است. پیش از این در اربعین هشتاد کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کردند و دلشان به سلام بر امام حسین خوش بود. این عشق ابدی است و همین مایه سعادت ماست.

وی افزود: پیامبر اسلام فرمودند دو رکن اساسی و سنگین به شما می‌دهم و شما را ترک می‌کنم؛ یکی کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیت خودم، راز موفقیت ما در کشور نیز در همین دو مورد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: شخصی از امام صادق (ع) سوال کرد راز و علت اینکه پیامبر به فاطمه (س) عنایت ویژه‌ای داشت و در میان فرزندان به فاطمه (س) بیش از همه عنایت داشت، چیست؟ امام صادق (ع) فرمودند که دلیل این محبت بی‌حساب پیامبر این است که فاطمه تنها فرزند ایشان بود که پس از به رسالت رسیدن پیامبر به دنیا آمدند، اما باقی فرزندان در زمان کفر به دنیا آمدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، گفت: رضاخان بیش از ۴۵۰۰ روستا را به زور گرفت. امام کاری کرد کارستان و این کار شوخی نبود. مسئولین فرهنگی ما چه آن‌هایی که صاحب ترییون هستند، چه آن‌هایی که بالای منبر می‌روند و چه آن‌هایی که در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه فعال هستند در رابطه با اطلاع رسانی این موارد آنطور که باید کوتاهی کردند. باید شناسنامه زندگی سراسر ظلم خاندان پهلوی را برای مردم گفت که یکی از عوامل سقوط این خاندان فساد حاکم بر این دربار بود.

وی گفت: ۱۳ سال یک بهایی در این کشور نخست وزیر بود و چه جنایت‌هایی که انجام دادند، عوامل متعددی در سقوط آن‌ها موثر بود که از جمله آن‌ها فساد بود. آن‌ها مملکت را فروختند. در کتابی که شاه تحت عنوان "پاسخ به تاریخ" نوشته است می‌گوید زمانی که ژنرال هایزر وارد ایران شد، من خبر نداشتم. علتش این بود که آمریکایی‌ها برای حضور در کشور نیازی به گذرنامه و ویزا نداشتند، همانند کشور خودشان بود. وضعیت ما در زمان شاه چنین بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اکنون نیز دشمنان برای مذاکره کردن التماس می‌کنند، رهبری پیش از این قضایا گفتند نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگی واقع خواهد شد و اکنون نیز همین اتفاق افتاد، ترامپ جنایتکار  تا آخرین لحظه دست از دشمنی بر نداشت و قاتل شهید بزرگوار شهید سلیمانی بود و اعتراف کرد. خداوند نیز چنان کرد که در سالگرد این شهید بزرگوار او نیز ساقط شد.

وی تصریح کرد: "جان بولتون" مشاور عالی ترامپ گفته بود جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد انقلاب خود را نخواهد دید. در حالی که چهلمین سالگرد انقلاب هم با تمام توطئه اینها آمد. ذره‌ای و لحظه‌ای اینها از هر توطئه‌ای علیه این نظام مقدس کوتاه نیامدند. ۱۵۰۰ تحریم در پرونده خود دارند، حتی بنده را هم تحریم کرده‌اند. افتخار می‌کنیم الحمدلله که شیطان دشمن ماست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین گفت: اینها جنگ تحمیلی راه انداختند و در استان‌های مرزی به ویژه ایلام چه‌ها که نکردند. در ایلام هر روز مردم را بمباران می‌کردند و چه میزان مردم ایلام شهید دادند. از این جهت بود که حضرت آقا پس از انتصاب به رهبری برای اولین سفر استانی خود ایلام را انتخاب کردند و به برکت این سفر مبارک کارهای بزرگی نظیر ساخت فرودگاه در ایلام انجام شد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: راز و رمز این موفقیت‌ها در اتحاد مردم و ارتباط‌ آنها با رهبری عالی قدر است. مردم به دنبال رهبر خود بودند و هستند و خواهند بود. حضرت آقا لب تر کنند هزاران بلکه میلیون‌ها نفر حاضرند جان خود را در راه این نظام بدهند.

وی خطاب به مسئولین بنیاد مستضعفان توصیه کرد: شما عزیزانی که در نهاد مقدس بنیاد مستضعفان که در جهت خدمت به محرومان است مشعول به فعالیت‌ هستید بدانید این افتخار بزرگی است و همیشه تا ابد در این سمت باقی نخواهید ماند، این امانتی است که خدا به شما داده و خدا شما را در معرض امتحان قرار داده است که روزی ان امانت را از دست شما خواهد گرفت. سعی کنید صندوق پس انداز اعمال خیر و روز آخرت خود را هرچه می‌توایند پر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی  در پایان افزود: با خدمتی به یک خانواده فقیر و لبخند رضایتی که جاری می‌کنید به قول امیر المومنین دریاهای آتش را بر خود حرام کرده‌اید. این روش اسلام است. امنیت حال حاضر مدیون زحمات طاقت فرسای نیروهای مسلح ما است. تا می‌توانید از این فرصت سلامتی و امنیتی که دارید استفاده کنید و برای ذخیره آخرت خود کاری انجام دهید که در روز مبادا گره گشای شما خواهد بود.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین