کد خبر: ۲۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
رؤسای جمهور ترکیه و افغانستان امروز پیرامون افزایش خشونت‌های طالبان و نیز روند صلح افغانستان در تماسی تلفنی به گفتگو پرداختند.
ناطقان: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی امروز یکشنبه میان رؤسای جمهور ترکیه و افغانستان خبر داد.

بر اساس اعلام وبگاه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، افزایش خشونت‌های طالبان، روند صلح افغانستان و نقش ترکیه در همگرایی منطقه‌ای برای صلح در گفتگوی تلفنی عصر امروز میان اشرف غنی و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری افغانستان و ترکیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در این گفتگوی تلفنی، اشرف غنی از حمایت های ترکیه از فرایند صلح افغانستان در جریان کنفرانس ژنو قدردانی کرد.

این در حالیست که مذاکرات صلح افغانستان میان نمایندگانی از کابل و طالبان در هفته های گذشته در شهر دوحه قطر ادامه داشت؛ اما برخی منابع از تعلیق موقت آن تا آغاز به کار دولت جدید در آمریکا خبر داده بودند.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه‌های واهی مبارزه با تروریسم در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این دو کشور نتیجه‌ای به همراه نداشت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین