کد خبر: ۲۶۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
آخرین وضعیت تجارت ایران با امارات نشان می دهد که تراز بازرگانی ایران و امارات در 9 ماهه ابتدای امسال 3 میلیارد دلار منفی است.
ناطقان: با توجه به استراتژی کشور مبنی بر توسعه روابط تجاری با ١٥ کشور همسایه مطابق با راهبردهای اساسی نظام، روابط تجاری با این کشورها از جمله امارات باید بیش از هر زمان دیگری گسترش یابد.


آخرین وضعیت تجارت ایران با امارات / تراز بازرگانی همچنان به نفع امارات است + نمودار



به گفته فرشید فرزانگان رئیس اتاق مشترک ایران و امارات این کشور 5280 قلم کالا وارد  می کند که این نیاز وارداتی از سوی اقتصادهای مختلف قابل تامین است و شانس بزرگی هم در تجارت برای ایران به وجود می آورد.

 فرزانگان بیان داشت: صنایع معدنی در ساخت آلومینیوم، مس و صنایع استیل در امارات بسیار فعال است و مواد اولیه را از خارج تامین می کند، بنابراین ایران می تواند تامین کننده این صنایع باشد.

وی  با بیان اینکه هند شریک اصلی طلا و جواهرات امارات است، بیان داشت: این کشور وارد کننده طلا، جواهر، الماس، خودرو، موتورسیکلت و وسایل نقلیه موتوری نیز هست.

فرزانگان بیان داشت: سبزی، میوه، خشکبار، آهن شکل داده شده، سیمان، انگور، کشمش و زعفران کالاهایی است که امارات از ایران وارد می کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات بیان داشت: کالاهای وارداتی ایران از امارات صرفا کالاهای مصرفی نبوده و ماشین آلات و قطعات مورد نیاز بخش‌های  صنعتی را نیز شامل می‌شود که از جمله می‌توان به ماشین‌آلات ساخته شده صنعتی، قطعات مورد نیاز صنایع، گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و لپ تاپ و الکترودهای گرافیکی اشاره کرد که در حقیقت، صنایع پیشرفته محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس ارزش کل صادرات ایران   به امارات در 9 ماهه ابتدای امسال 3 میلیارد و 269 میلیون دلار و واردات ایران از امارات 6 میلیارد و 292 میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش کل تجارت بین دو کشور 9 میلیارد و 561 میلیون دلار بوده است و بررسی این ارقام نشان می دهد که تراز تجاری ایران با امارات 3 میلیارد دلار منفی بوده است.


روابط تجاری دو جانبه ایران و امارات در 9 ماهه سال جاری

صادرات به امارات متحده عربی 12 درصد سهم از کل ارزش صادرات جمهوری اسلامی ایران را در 9 ماهه سال 1399 در برمی گیرد و واردات از این کشور 23 درصد سهم از کل ارزش واردات را در 9 ماهه تشکیل می دهد، تجارت ایران و امارات نیز 18 درصد کل تجارت کشور در 9 ماهه امسال را تشکیل می دهد.

این گزارش می افزاید: در 9 ماهه سال 1399 صادرات ایران به امارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش و واردات ایران از امارات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است در مجموع تجارت ایران و امارات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.


نمودار روابط تجاری دو جانبه ایران و امارات در سال 1399

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران  طی ده ماهه سال‌جاری بالغ بر ۱۲۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۵۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که این رقم نسبت به عملکرد تجارت خارجی کشور در نه ماهه سال‌جاری از افزایش قابل توجهی برخوردار است.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلام ایران در مورد تجارت ایران با امارات در 10 ماهه سال جاری گفت: در 10 ماهه امسال صادرات ایران به امارات به وزن 12 میلیون و 800 هزار تن به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید و واردات ایران از امارات به وزن 4 میلیون و 100 هزار تن به ارزش 7 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین