کد خبر: ۲۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
همانطور که احتمالاً در جریان هستید طرح خوب و ملی قبض سبز از مهرماه 98 رونمایی شد. از آنجایی که در این طرح قرار است تا دیگر قبض‌های کاغذی چاپ نشوند؛ ممکن است این سوال پیش بیاید که ما چطور قبض خودمان را دریافت کنیم؟
ناطقان: یکی از راحت‌ترین روش‌ها، دیدن صورتحساب از طریق پیامک است. در این مطلب می‌خواهیم یاد بگیریم که چطور از طریق پیامک و روش‌های دیگر، قبض برق‌مان را ببینیم. با ما همراه باشید.


پرداخت اینترنتی قبض برق



انواع روش های دریافت قبض برق

روش‌های مختلفی برای دریافت قبض برق الکترونیک وجود دارد که ما در ادامه به‌صورت کامل هر کدام را تک‌به‌تک توضیح می‌دهیم:


روش اول: دریافت قبض برق با پیامک

قبض برق پیامکیبرای دریافت قبض برق با پیامک اول باید شمارۀ همراه کسی را که معمولاً قبض برق را پرداخت می‌کند، در سیستم ثبت کنید؛ این شخص می‌تواند مدیر ساختمان باشد یا مثلاً پدر خانواده.

برای ثبت شماره همراه‌تان در سیستم اداره برق دو راه دارید:
ورود به سایت اداره برق استان خودتان

وارد سایت اداره برق استان خودتان شوید و شماره تلفن‌تان را برای حذف قبض کاغذی و دریافت آن به‌صورت پیامک ثبت کنید.
ارسال شناسه قبض به شماره 10001521

شناسه قبض واحد شما روی قبض برق کاغذی نوشته شده، آن را به شکل زیر به شماره 10001521 ارسال کنید:

1*شناسه قبض

همانطور که در عکس می‌بینید پیامی به شما ارسال می‌شود که می‌گوید شماره همراه شما در سیستم ثبت شده است. توجه داشته باشید که شماره قبض را با خط کسی ارسال کنید که قرار است پول برق را پرداخت کند، حالا می‌خواهد صاحب خانه باشد یا مستاجر.ارسال شناسه قبض

اگر یک زمانی محل زندگی خودتان را عوض کردید، اول باید شناسه قبض محل قبلی را به صورت زیر به شماره 10001521 بفرستید تا شماره موبایل شما از سیستم حذف شود:

2* شناسه قبض

بعد از اینکه پیام زیر را دریافت کردید مانند قبل باید شناسه قبض محل جدید را همراه با کد 1* ارسال کنید تا شماره موبایلتان در سیستم ثبت شود.وارد کردن شناسه قبض جدید
روش دوم: دریافت قبض برق با شماره ثابت 1521

راه دیگر این است که با شماره 1521 تماس بگیرید و شناسۀ قبض خودتان را همراه با کلید مربع وارد کنید تا مبلغ قابل پرداخت را به شما اعلام کنند. در‌صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق این تلفن گویا و با استفاده از رمز دوم کارت بانکی‌تان صورتحساب را پرداخت کنید.
روش سوم: دریافت قبض برق از سایت اداره برق استان خودتان

وارد سایت اداره برق استان خودتان شوید و گزینۀ پرداخت اینترنتی قبض را انتخاب کنید؛ به‌طور مثال عکس زیر را که مربوط به سایت اداره برق استان تهران است، در نظر بگیرید.

در قسمتی که علامت زدم شناسه قبض را وارد کنید تا سیستم قبض شما را نمایش دهد. از همین صفحه می‌توانید اگر خواستید، قبض برق‌تان را پرینت بگیرید.پرداخت اینترنتی قبض برق
روش چهارم: دریافت قبض برق با اپلیکیشن همراه برق

دریافت قبض برق با اپلیکیشن همراه برقاپلیکیشن همراه برق را می‌توانید از سایت اداره برق استان خودتان دانلود کنید. متاسفانه فعلاً فقط نسخه اندرویدی این اپلیکیشن در دسترس است. بعد از اینکه اپ رانصب کردید وارد بخش پرداخت قبوض شوید و شناسه قبض را وارد کنید تا مبلغ پرداختی نمایش داده شود. با استفاده از همین اپلیکیشن می‌توانید قبض برق‌تان را پرداخت کنید.
سوال: با یک شماره موبایل می‌توانیم قبض چند ساختمان را دریافت کنیم؟

مشکلی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که قبلاً گفتم شماره موبایل‌تان را برای چند شناسه قبض متفاوت در سیستم اداره برق ثبت کنید و تمام قبوض را مشاهده و پرداخت کنید.
حرف آخر

روش‌های مختلف دریافت قبض برق را کنار هم بررسی کردیم. در آخر امیدوارم که دریافت قبض برق الکترونیک قدم موثری باشد برای حفظ منابع ارزشمند محیط زیست. اگر سوالی بود در کامنت‌ها بپرسید.
برچسب ها: قبض ، برق ، پیامک ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین