کد خبر: ۲۶۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
علی انصاریان که چند هفته ای به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است روز گذشته به دلیل پایین آمدن سطح اکسیژن خونش به خواست پزشکان به حالت خواب طبیعی رفت.
ناطقان:  علی انصاریان، پیشکسوت پرسپولیس چند هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری شد و از روز گذشته به دلیل پایین آمدن سطح اکسیژن خونش به خواسته پزشکان به حالت خواب طبیعی فرو رفت .

آخرین جزییات رسمی از حال علی انصاریان؛ همه در انتظار معجزه! / دکتر هاشمیان:‌ حال انصاریان همچنان وخیم، ناپایدار و نگران کننده است/ ریه‌های علی ۱۰۰ درصد درگیر شده است + عکس و ویدیو

هاشمیان، پزشک معالج علی انصاریان درباره آخرین وضعیت او گفت: وضعیت جسمانی علی انصاریان از دو شب قبل وخیم تر شده است.  پیشرفت بیماری این پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنان وخیم، ناپایدار و نگران کننده است.  

وی ادامه داد:‌ همانند روز‌های قبل در حال دارو درمانی و استفاده از درمان‌های کلاسیک ریوی برای درمان این پیشکسوت فوتبال هستیم. انصاریان دچار زجر تنفسی شده و در حال‌ای آر دی اس هستیم.  

هاشمیان گفت:‌ در حال استفاده از تهویه غیر تهاجمی برای بهبود وضعیت علی انصاریان هستیم وامیدواریم.  ۱۰۰ درصد ریه‌های انصاریان درگیر ویروس شده است. سطح اکسیژن خون انصاریان مدام در حال تغییر است
نکیسا: از دکتر هاشمیان درخواست کردم واقعیت را به من بگوید

نیما نکیسا دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی که از کارکنان فعلی بیمارستان مسیح دانشوری است، بامداد چهارشنبه 15 بهمن در بیمارستان فرهیختگان محل بستری علی انصاریان حاضر شد و گفت: من امشب به بیمارستان آمدم و از دکتر هاشمیان خواستم واقعیت را به من بگوید. واقعیت اینکه انصاریان دوشنبه حالش از من و شما هم بهتر بود اما چند روزی است که او درگیر ویروس دیگری شده که بسیار آزاردهنده بوده است. در این چند ساعت هم که برخی شرایط متفاوت شده به این خاطر است که بدن او در حال جنگیدن با ویروس است و پزشکان نیز در حال کنترل هستند.

او در ادامه افزود: من الان دیدم که چشم های دکتر هاشمیان کاسه خون شده و تمام همکارانشان با دل و جان خدمت می کنند.  خداراشکر تا الان شرایط بهتر است و ان شالله خداوند شفاعت کنند و علی را به ما و مادرش برگرداند.

نکیسا درباره مرحوم مهرداد میناوند نیز گفت:  مهرداد عزیز دل همه ما که رفتنش غم سنگینی روی دل هایمان گذاشت سال ها کورتن و داروی فشار مصرف می کرد و نتوانست برابر شرایط دوام بیاورد.

 
پزشک بیمارستان فرهیختگان: نشر شایعات دور از شان انسانیت است

یکی از پزشکان بیمارستان فرهیختگان نیز درباره آخرین شرایط علی انصاریان گفت: واقعیت این است که انصاریان از صبح بدتر نشده و تمام تلاش ها برای او در حال انجام است. او ساعاتی شرایطش بهتر شد اما نوساناتی داشت.

او در ادامه صحبت های خود گفت: شب گذشته انصاریان در شرایط خیلی بدی بود اما درحال حاضر طبق پروتکل های استاندارد درمانی عمل می شود و دکتر هاشمیان نیز با وجود اینکه استاد ما هستند از تمام افرادی که می توانند کمک کنند مشورت می گیرد. هرکسی که احتمال می دادند می تواند کمک کند حضوری یا تلفنی همراه تیم بود. این را بگویم که همه اقدامات انجام شده اما نهایتا باید منتظر خواست خدا بود و عزیزان دعا کنند.

او در پایان با درخواستی مبنی برعدم تجمع جلوی بیمارستان، گفت: متاسفانه در محل بیمارستان افرادی جمع شدند که سروصدا ایجاد شده اما از همه می خواهم تجمع نکنند چرا که حضورشان اصلا کمکی نمی کند. آن ها در منزل هم می توانند دعا کنند. نکته دیگر این است که دوستان تصور کنند خدایی ناکرده عزیز خودشان در چنین وضعیتی قرار دارد و از نشر شایعات دروغین و اخبار نگران کننده که از دور از شان انسانیت است، اجتناب کنند. ما امیدواریم که در روز پیش رو اخبار خوشی را بدهیم.

در نیمه شب چهارشنبه 15 بهمن دکتر شادلو و غلامرضایی درباره آخرین وضعیت انصاریان اظهار نظر کردند.

دکتر شادلو از پزشکان بیمارستان فرهیختگان درباره اینکه آیا امیدی به بهبود علی انصاریان وجود دارد یا خیرگفت: ما موارد زیادی را در کشور داشتیم که مدت طولانی با درصد پایین اکسیژن طی کردند اما با یک معجزه سرپا شدند. نمونه آن هم پرستار یزدی بود که ماه ها با اکسیژن پایین سپری کرد. او میزان اکسیژن خونش از انصاریان بسیار پایین تر اما خوشبختانه امروز صحیح و سالم به زندگی ادامه می دهد. مطمئن باشید ما امیدواریم که اگر نداشتیم تا این ساعت شب بیدار نمی ماندیم.

دکتر غلامرضایی رئیس بیمارستان فرهیختگان نیز در ادامه گفت: تیم پزشکی و تجهیزات کامل است و امیدوارم خداوند شفای عاجل عنایت کنند. آقای انصاریان حالت بحرانی دارند اما توکل ما به خداست.

او ادامه داد: همه ما منتظر هستیم و از او مراقبت می کنیم. با توجه به شرایط همه همکاران حاضر هستند و کنار او هستیم. از مردم هم می خواهیم او را دعا کنند.

 
سه شنبه 14 بهمن

 پزشک علی انصاریان در آخرین جزییات از وضعیت او گفت: بیماری کووید 19 شدت بسیاری در ایشان داشت، سی تی اسکن ایشان نواحی قائده ریه را در بر گرفته بود در سمت راست ریه ایشان فیبروز تشکیل شده بود و ایشان به بیمارستان فرهیختگن مراجعه می کنند و در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

وی ادامه داد: شب گذشته حدود ساعت 8 ایشان دچار تنگی نفس فزاینده و افت اکسیژن رسانی خون و افزایش تعداد تنفس می‌شوند.راهی هم جز اقدام تهاجمی برای ایشان و وصل کردن به دستگاه تهویه مکانیکی وجود نداشت، عکس های ریه ای که بلافاصله از ایشان گرفته شد، جالب نبود. امروز عکس ها از دیشب بهتر است اما شرایط کمی پیچیده است.

پزشک انصاریان گفت: داروهایی که برای دیگر بیماران کرونایی در ایران استفاده می شود، برای ایشان هم استفاده شده است، داروها، فشار خون را افزایش می دهند و امیدواریم نقایصی در دیگر ارکان ها اتفاق نیفتد. اگر اکسیژن رسانی بالا بیاید، وضعیت خوب است در غیر این صورت وضعیت بسیار خطرناک خواهد شد.  ایشان افزایش ضربان قلب داشتند و از دیشب شدت بیشتری گرفته است اما خدا را شکر آمبولی ریه نداشتند.


 نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی و برخی پرسپولیسی ها از جمله جعفر سمیعی، نیکبخت واحدی و ابراهیم شکوری در جلوی بیمارستان فرهیختگان حاضر شدند.

 
دعای علی دایی برای انصاریان

دایی با ارسال پستی در اینستاگرام نوشت:‌ دعا کنیم علی انصاریان هرچه زودتر از این بیماری طاقت فرسا نجات پیدا کند، خدا علی را برای ما و مادرش حفظ کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین