کد خبر: ۲۶۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
قیمت نقره پس از ریزش بیش از هشت درصدی روز گذشته که سرمایه گذاران را به خرید تشویق کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بهبود یافت.
ناطقان:  بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت نقره روز دوشنبه به ۳۰ دلار و سه سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از فوریه سال ۲۰۱۳ بود. این افزایش قیمت در پی واکنش سرمایه گذاران غیرحرفه ای به تشویق به خرید این فلز ارزشمند در فضای شبکه اجتماعی روی داده است.



افزایش قیمت طلا و نقره در بازار جهانی


استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: جنون خرید مرده است. بازار امروز تحت تاثیر عوامل بنیادین قرار دارد زیرا همچنان تقاضای خرید برای نقره به دلیل تقاضا برای انرژی سبز وجود دارد.

نقره روز گذشته که شرکت CME Group تمهیداتی را برای کنترل رفتارهای سفته بازی در بازار به اجرا گذاشت، بیش از هشت درصد ریزش قیمت داشت.

سرو صداهای که از پنج شنبه گذشته به پا شد، باعث شد شرکتهای بازرگانی برای تامین تقاضای خرید نقره با مشکل روبرو شوند و میزان نقره ای که در بازار لندن داد و ستد شد روز دوشنبه به ۱.۰۰۶ میلیارد اونس رسید.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه در پستهایی که در گروه وال استریت بت در پلتفرم ردیت منتشر می شود و عامل اصلی تحولات اخیر بازار نقره است، از سرمایه گذاران خواسته شده است از نقره دور بمانند اما تحلیلگران انتظار دارند نوسان بازار همچنان ادامه داشته باشد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۰ دلار و ۸۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۴۲ دلار رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۹۴ دلار و ۸۹ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۲۴۲ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت ، طلا ، نقره ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین