کد خبر: ۲۶۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
از سال ۲۰۱۸ تاکنون و به علت اختلافات سیاسی به وجود آمده میان آنکارا و تل‌آویو بر سر مسئله فلسطین، رژیم صهیونیستی سفیری در ترکیه ندارد.
ناطقان: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که آنکارا از شروط تل‌آویو برای بازگردانی روابط دو طرف احساس سرخوردگی می‌کند.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که تل‌آویو برای بازگشت روابط با ترکیه شروط زیادی گذاشته؛ اما بارزترین این شروط تعهد آنکارا به بستن دفتر حماس در استانبول و متوقف کردن فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بوده است.

خبرگزاری فلسطینی «معا» به نقل از روزنامه صهیونیستی یادشده گزارش داد که مقامات بلندپایه ترکیه، اقدام تل‌آویو را در عادی‌سازی روابط و ایجاد صفحه‌ای جدید در روابط دو طرف، «بازی [با ترکیه] و تعلل» خوانده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی ترکیه را متهم کرده‌ است که این کشور، گروه‌های «تروریستی» و سری وابسته به حماس را در استانبول میزبانی می‌کند؛ گروه‌هایی که علیه تل‌آویو حملات مختلف از جمله حمله سایبری به انجام می‌دهند.

طبق این گزارش، مقامات ترکیه به پایگاه خبری «Middle East Eye» گفته‌اند که به خاطر رفتار «اسرائیل» و در واقع تلاش تل‌آویو برای تحمیل شروطی به منظور متوقف کردن فعالیت‌هایی که اساسا وجود ندارد، آنکارا احساس سرخوردگی می‌کند.

یک مقام صهیونیست در این خصوص به یدیعوت آحارانوت گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه می‌خواهد، تل‌آویو سفیر خود را به آنکارا بازگرداند؛ اما آنچه برای ما مهم است متوقف کردن فعالیت‌های حماس است.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون و به علت اختلافات سیاسی به وجود آمده میان آنکارا و تل‌آویو بر سر مسئله فلسطین، رژیم صهیونیستی سفیری در ترکیه ندارد.

پیش از این، منابع صهیونیستی اخباری درباره از سر گرفته شدن روابط اطلاعاتی میان تل‌آویو و آنکارا گزارش داده بودند که چند روز پس از انتشار این اخبار، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تایید تداوم تماس‌های اطلاعاتی آنکارا با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد روابط آنکارا و تل‌آویو بهبود پیدا کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین