کد خبر: ۲۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با اقداماتی که دولت برای عمران و خدمات رسانی به روستاها انجام داده میزان مهاجرت از روستاها تا ۹۰ درصد کمتر شده است.
ناطقان: محمد امید عصر امروز در مراسم متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و افتصادی روستایی استان گلستان، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در روستاهای استان رخ داده که حاصل تلاش مسئولان و همکاری مردم در دهه‌های مختلف است.

وی افزود: 65 درصد جمعیت کشور در سال 57 روستایی بودند و اکنون به جمعیت 26 درصدی روستایی رسیده‌ایم که بخشی از آن به دلیل تبدیل روستاها به شهر است.

امید ادامه داد: خوشبختانه مهاجرت از روستاها 90 درصد کاهش یافته و در سال 1400 ورود و خروج به روستاها برابر خواهد بود. روستا برای زندگی کردن جای خوبی است، اما باید زمینه‌ای فراهم کنیم که در روستاها اشتغال ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال روستایی سال گذشته با 2 هزار میلیارد تومان اعتبار چهره روستاها تغییر کرد و فضای گلخانه‌ها از 4 هزار هکتار به 17 هزار هکتار رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: قبل از اجرای طرح اشتغال روستایی تعداد بومگردی‌ها در کشور 210 مورد بود که اکنون به 2 هزار و 400 مورد رسیده است، گلستان جزو استان‌های پیشتاز در حوزه بومگردی بوده و روستاهای خالی از سکنه در استان متحول شده‌اند.

امید افزود: فعالیت در حوزه پرورش ماهی و فرآوری محصولات لبنی و گیاهی موجب شده نرخ بیکاری در روستاها 1.4 درصد کاهش یابد و باید همه دست به دست هم دهیم و نهادهای حاکمیتی هم باید به منابع اشتغال توجه داشته باشند.

    بیشتر بخوانید

        روستاهای مرزی گلستان مشکل کمبود آب شرب دارند

        مشعل گاز در کندر روشن شد / مردم روستاهای محور کرج ـ چالوس به موهبت گاز دست یافتند

        کادر پزشکی ‌منطقه پدافند هوایی شرق به روستاهای محروم مرزی خراسان جنوبی اعزام شدند ‌

وی ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کنار خدمات متعدد به روستا، در بخش آی تی، آب، گاز و غیره تحول رخ داده است.

امید خاطرنشان کرد: گلستان دارای دومین جمعیت روستایی کشور است و در بخش پیگیری امورات روستاها در سطح کشور با اختلاف در رتبه نخست قرار دارد.

وی یادآور شد: دهیاری‌ها در روستاها باید نقش شهرداران در شهر را بازی کنند و لازم است مدیریت روستاها صحیح و کامل باشد، اگر طرح اشتغال منسجم در استان باشد ما هم در توسعه بخش گلخانه‌ها مشارکت می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در نظام جمهوری اسلامی در عرصه روستاها اقدامات بزرگ انجام شده و از ابتدای انقلاب به عمران و آبادانی روستاها توجه خاص شده است.

امید ادامه داد: پیش از دولت‌های یازدهم و دوازدهم به 13 هزار روستا در کشور گازرسانی شده بود که اکنون به 35 هزار روستا رسیده و 86 درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی افزود: در شبکه ملی اطلاعات و اینترنت از 15 درصد به 94 درصد رسیدیم، همچنین در زمینه اشتغال روستاییان از منابع توسعه ملی یک میلیارد و 500 دلار تخصیص یافته و با تجمیع منابع بانکی به 22 هزار میلیارد تومان رسیده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: کاهش ، مهاجرت ، روستاها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین