کد خبر: ۲۶۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
عفونت سینه یکی از بیماری‌های رایجی است که می‌تواند در کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک باشد.
ناطقان: به نقل از هلث دِرِکت، عفونت سینه یا عفونت ریه‌ها یکی از بیماری‌های رایج است. با این حال، عفونت سینه شامل موارد مختلفی است. برای مثال، اگر عفونت بخش کوچکی از ریه را درگیر کند به آن ذات الریه می‌گویند و اگر بخش بزرگی از مجاری تنفسی درگیر عفونت شود به آن برونشیتیس اطلاق می‌شود.

در عفونت ریه، مجاری تنفسی متورم شده و مخاط بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه مجاری تنفسی بسته شده و نفس کشیدن برای بیماری سخت می‌شود. عفونت ریه یکی از بیماری‌های مسری است که فرد بیمار می‌تواند آن را به راحتی و با عطسه و سرفه به دیگران انتقال دهد. این بیماری در کودکان و نوزادان، زنان باردار، افراد مسن، افرادی که استعمال دخانیات دارند، و کسانی که مشکلات سلامتی بلند مدت و یا سیستم ایمنی ضعیف دارند دیده می‌شود.

از رایج‌ترین علائم عفونت ریه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- سرفه که می‌تواند همراه با مخاط قهوه ای، زرد و یا سبز باشد. همچنین بالا آوردن مخاط خونی

۲- تنگی نفس و یا نفس نفس زدن

۳- تب، تعریق، و لرز

۴- ضربان سریع قلب

۵- درد عمومی بدن و احساس کوفتگی

۶- درد قفسه سینه و یا احساس فشردگی سینه

۷- احساس ناخوشی کردن و زودتر از حد معمول خسته شدن

در برخی موارد عفونت ریه با استراحت و بدون مراجعه به پزشک التیام می‌یابد. اما اگر موارد ذیل را در خود مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید:

۱- تنگی نفس

۲- احساس درد در زمان تنفس

۳- تب بالا

۴- بالا آوردن حجم زیادی از خلط با سرفه

۵- دیدن خون در مخاط

۶- علائم بیماری به مرور زمان تسکین نیافتن و یا شرایط عمومی بیمار بدتر شدن

۷- داشتن بیماری‌های قلبی و یا ریوی مانند مشکلات قلبی و یا آسم

عفونت ریه می‌تواند ریشه در فعالیت باکتری‌ها یا ویروس‌ها داشته باشد. ذات الریه غالباً به دلیل باکتری و برونشیتیس به دلیل فعالیت ویروس‌ها اتفاق می‌افتد. در برخی موارد نیز ممکن است عفونت ریه ناشی از فعالیت قارچ‌ها باشد.

عفونت سینه؛ از بالا آوردن خلط خونی تا ضربان سریع قلب و تعریق

در بسیاری از موارد درمان این بیماری نیاز به تجویز دارو ندارد و استراحت و مصرف آب و نیز بخور آب گرم می‌تواند باعث التیام آن شود. با این حال، در مواردی که حال بیمار مساعد نباشد، پزشکان اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می‌کنند. باید در نظر داشت آنتی بیوتیک تنها بر روی عوامل باکتریایی تاثیر دارد و اگر عفونت ناشی از عوامل ویروسی باشد، این دارو بر روی آن موثر نیست.

گرچه عفونت سینه خطر جدی برای سلامت افراد بالغ و سالم درپی نخواهد داشت، اما ذات الریه می‌تواند در نوزدان، کودکان و افراد مسن خطرات جدی داشته باشد. از این رو، ممکن است نیاز باشد تا این افراد پس از ابتلا به ذات الریه در بیمارستان بستری شوند.
برچسب ها: عفونت ، سینه ، خلط خونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین