کد خبر: ۲۶۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
روز چهارم محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا با حضور وکلای مدافع ترامپ در جایگاه آغاز شد.
ناطقان: به نقل از رسانه های آمریکایی،  در روز چهارم جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که بامداد شنبه برگزار شد، وکلای مدافع او تلاش کردند اتهامات مطرح شده در جلسات پیشین را رد کنند.

وکلای مدافع ترامپ در همین رابطه مدعی شدند مدیران جلسه، اظهارات ترامپ در سخنرانی روز ششم ژانویه را مورد تحریف قرار داده‌اند.

«مایکل وان دِر وین» یکی از وکلای ترامپ گفت:‌ هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند واقعاً باور کند سخنرانی روز ششم ژانویه رئیس جمهور تحریک به خشونت یا شورش باشد.

وی همچنین ترامپ را بزرگترین حامی پلیس و مخالف اوباش در میان تمام روسای جمهور این کشور توصیف کرد و مدعی شد رئیس جمهور سابق آمریکا هوادارانش را به راهپیمایی «مسالمت‌آمیز و میهن‌پرستانه» دعوت کرده بود.

وان در وین درخصوص انگیزه این استیضاح گفت: «این تلاش بی‌سابقه، به این دلیل صورت نگرفته که دموکرات‌ها با خشونت مخالف هستند. مسئله این است که دموکرات‌ها در تلاش هستند مخالفان سیاسی خود را بی صلاحیت نشان دهند. این کار نوعی بیرون راندن [رقبا] از حلقه‌های مختلف، با توسل به قانون اساسی است».

«بروس کاستور» دیگر وکیل ارشد ترامپ در جمع‌بندی دفاعیاتش هشدار داد: این دادگاه چیزی فراتر از [محاکمه] دونالد ترامپ است، مسئله ساکت کردن و ممنوع کردن صداهایی است که اکثریت با آن موافق نیستند. مسئله ابطال ۷۵ میلیون رأی ترامپ و جرم‌انگاری دیدگاه‌های سیاسی است. مسئله‌ای بنیادین پیش روی ما قرار دارد.

در ادامه جلسه چهارم دادگاه ترامپ، سناتورها و مدیران استیضاح، سوالات خود را مطرح کردند تا وکلای ترامپ به آن‌ها پاسخ دهند.

هشدار درباره عدم محاکمه ترامپ

روز چهارم محاکمه ترامپ در حالی آغاز شد که دیروز جمعه دادستان های دموکرات هشدار داده بودند که چنانچه دونالد ترامپ به علت یورش ۶ ژانویه به کنگره محکوم نشود، در انتخابات بعدی ریاست جمهوری - ۲۰۲۴ - در صورت نامزد شدن فرصت خواهد یافت که اگر شکست خورد، دوباره هوادارانش را علیه نتایج انتخابات و کنگره بشوراند.

۹ نماینده دموکرات که تحت مدیریت «جیمی رسکین» نماینده ایالت مریلند از ظهر سه‌شنبه گذشته ادله و شکواییه خود را برای ۱۰۰ سناتور مجلس سنا ایراد می‌کردند، عصر پنجشنبه، مباحث خود را به پایان بردند تا از ظهر امروز، جمعه، وکلای ترامپ دفاعیات خود را آغاز کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، متهم است که با طرح ادعای تقلب در انتخابات نوامبر سال گذشته و اصرار بر آن بدون ارایه شواهد محکمه پسند، هواداران خود را علیه مسئولان انتخاباتی در ایالت‌های مختلف، اعضای کنگره آمریکا و حتی معاون خود، مایک پنس، شورانده و در نهایت هم در روز ششم ژانویه آنها را با هدف یورش و متوقف کردن ثبت رسمی نتایج انتخابات به سوی کنگره گسیل کرده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین