کد خبر: ۲۶۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
شایعه کمبود تخم‌مرغ در جنوب کشور از جمله استان فارس در روزهای اخیر سبب ایجاد نوعی نگرانی در جامعه شده است، شایعاتی که صحت ندارد و به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا به جهت افزایش میزان مصرف این محصول در فصل پاییز و زمستان قوت گرفته است.
ناطقان: در سال جاری به دلیل وجود مشکلات تامین ارز و در نتیجه مسایلی که در ارتباط با توزیع نهاده به وجود آمد، بازار مرغ و تخم‌مرغ نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشت تا آنجا که افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در پاییز سر و صدای زیادی به پا کرد اما با بهبود در توزیع نهاده شرایط بهتری بر بازار عرضه مرغ حاکم شد و فروش با قیمت مصوب صورت گرفت.

شرایط رو به بهبود بود تا اینکه طی هفته گذشته بازهم شاهد گران‌ شدن قیمت مرغ و گران‌فروشی واحدهای تولیدی شدیم.

در پیگیری این موضوع، مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس دلیل کاهش‌ تخم‌مرغ را افزایش میزان تقاضا و بهم خوردن توازن میان عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت: میزان تولید این محصول همچون همیشه انجام می‌شود و تغییری نکرده است اما هر سال به دلیل افزایش میزان مصرف تخم‌مرغ در پاییز و زمستان با این موضوع رو به رو می‌شویم که مربوط به کل کشور است.

صمد رنجبری قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: مصوبه‌ای که بنا بود تخم‌مرغ را تنها به صورت بسته‌بندی عرضه کند لغو شد ولی در عین حال تخم‌مرغ بسته‌بندی نیز نهایتا با سه هزار تومان اضافه‌تر یعنی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در ادامه گرانی مرغ طی روزهای اخیر را تخلف عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین نرخ اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که فروش بالاتر از این نرخ، مصداق گران‌فروشی و تخلف است.

رنجبری با اشاره به آغاز فصل جوجه‌ریزی گفت: اکنون مرغداران در حال تخلیه سالن‌ها و جوجه ریزی برای بهره‌برداری در بهار هستند که شاید که از دلایل افزایش قیمت هم همین موضوع باشد، ضمن اینکه میزان مصرف مرغ نیز در ماه‌های انتهایی سال افزایش یافته است.

مدیربازرگانی جهاد کشاورزی فارس در ادامه اظهار داشت: تولید به خوبی در استان در حال انجام است و پروسه جوجه‌ریزی با قدرت صورت می‌گیرد لذا نگرانی از بابت کمبود مرغ و تخم‌مرغ در استان وجود نخواهد داشت.

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم افزایش قیمت مرغ شب عید گفت: در حال حاضر تامین نهاده سامان بهتری پیدا کرده است و مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده و تنها کمی تاخیر در توزیع نهاده وجود دارد که آن هم به زودی بهتر خواهد شد پس تولیدکنندگان نیز نباید تخلف کرده و گران‌فروشی کنند.

رنجبری در پایان افزود: با وجود شرایط پیش رو امید است که به طودی تعادل بر بازار مرغ وتخم‌مرغ حاکم شده و مشکلی در تامین این محصولات وجود ندارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین