کد خبر: ۲۶۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
ممنوعیت واردات بادکنک، قیمت این کالا را در روزهای پرتقاضای اخیر ۱۰ برابر کرد اما از آنجا که کالاهای داخلی در جایگاهی نیستند که بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند این گرانی منجر به کوچ خریداران از این بازار شده است.
ناطقان: گرانی کالاهای خاص مناسبتی در روزهای شیوع کرونا، تعداد خریداران بازار را با کاهشی قابل توجه روبرو کرد.

یک عرضه کننده لوازم جشن درباره وضعیت این روزهای بازار گفت: ممنوعیت واردات کالاهای خاص مرتبط با جشن عامل مهم گرانی‌ها در بازار است.

وی افزود: تا زمانی که کالاهای خارجی اجازه ورود به کشور را داشتند بازار صنف ما خیلی پررونق بود چراکه کالاهای وارداتی بسیار متنوع و با کیفیت‌تر از کالاهای داخلی بودند این در حالی است که تمام واردات ما از کشور چین انجام می‌شد و حال وارد کنندگان حتی اجازه واردات بادکنک از چین را نیز ندارند و تولیدکنندگان نیز امکان تولید محصولات با کیفیت و متنوع را ندارند و در این شرایط است خریداران از این بازار کوچ کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در حال حاضر محصولات خارجی موجود در بازار قاچاق هستند افزود: گرانی محصولات قاچاق به عنوان مثال بادکنک ۸۵ هزار تومانی باید منجر به افزایش تقاضا برای محصولات داخلی می شد اما از آنجا که کالاهای داخلی در جایگاهی نیستند که بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند این گرانی منجر به کوچ خریداران از این بازار شده است.

این عرضه کننده محصولات جشن، در خصوص افزایش قیمت های اخیر در این بازار گفت: بادکنک قاچاقی که در سال گذشته ۹ هزار تومان بوده است امروز با قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به بازار عرضه می شود و بادکنک تولید داخل نیز در حالی امروز به قیمت دو تا ۱۰ هزار تومان به دست عرضه کننده می رسد که در سال گذشته هر کدام از این‌ها تنها ۵۰۰ تا دو هزار تومان قیمت داشتند.

 به گفته وی، عروسکی که سال گذشته ۱۲ هزار تومان قیمت داشته است امروز به ۸۰ هزار تومان رسیده است و عروسک‌های بزرگ نیز امروز به قیمت بالاتر از۸۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند و اما در کنار این محصولات گاز هلیومی یکی از اقلامی است که طی این مدت به طور چشمگیری گران شده است به طوری که قیمت هر کپسول این گاز از ۶۰۰ هزار تومان در سال گذشته به ۸ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

نتیجه تصویری برای VALENTINE GIFT

کدام کالاها این روزها پرطرفدارترند؟

وی در خصوص کالاهای پرطرفدار این روزها افزود: شکلات در صدر فهرست پرتقاضاترین محصول این روزها قرار دارد و پس از آن عروسک یکی از پرتقاضاترین محصولات ولنتاین است.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که با وجود حجم بالای عرضه محصولات ولنتاین به بازار اما تقاضا برای این محصولات نسبت به سال های گذشته در حداقل ممکن قرار گرفته است و خیلی از مغازه داران بر این باورند که گرانی در این بازار توانایی خرید کادوی ولنتاین را از مردم گرفته است چراکه طبق گفته مغازه‌داران خیلی از مشتری ها وقتی قیمت محصولات را می بینند از خرید منصرف می شوند.

فهیم نژاد عرضه کننده لوازم جشن درخصوص قیمت کادوهای ولنتاین در این روزها گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته خرید یک جعبه کادویی خیلی کوچک حداقل ۲۰۰ هزار تومن هزینه می برد این در حالی است که این جعبه نیز با شکلات ایرانی کیلویی صد هزار تومان پر شده باشد و خرید یک جعبه کادو ولنتاین به نسبت خوب و مناسب عرف حداقل ۸۰۰ هزار تومان هزینه می برد؛ گفتنی است که جعبه خالی کادو ولنتاین به تنهایی صد هزار تومان می شود.

گزارش های میدانی نشان میدهد درحالی شکلات پرتقاضاترین محصولات این روزها است که کماکان دردسته گران‌ترین ها نیز قرار دارد؛ در برخی از سایت‌ها برخی از جعبه های شکلات یک تا ۲ میلیون تومان قیمت خورده‌اند به عنوان مثال در حال حاضر هر بسته شکلات کیندر ۴ عددی ۲۵ هزار تومان قیمت دارد و یا هر عدد شکلات تابلرون ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می شود و یا هر عدد شکلات داماک نستله ۳۴ هزار تومان است و یا هر عدد تخم مرغ کیندر ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

آنچه این روزها در بازار دیده می شود صرف نظر خریداران از خرید کادوی ولنتاین و اکتفا کردن آنها به خرید گل و کادو است؛ گل نیز از جمله محصولاتی است که با وجود افزایش قیمت های و اخیر طی ماه های گذشته در روزهای ولنتاین نیز دوباره گران شده است و به عنوان مثال گل رز از شاخه ای ۳۵ هزار تومان امروز به شاخه ای ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین