کد خبر: ۲۶۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رئیس حزب حرکت ملی‌گرای ترکیه با درخواست برای انجام حملات گسترده به پایگاه‌های پ.ک.ک در شمال عراق، گفت پرچم ترکیه را باید در قندیل به اهتزاز درآورد.
ناطقان:  «دولت باحچلی» رئیس حزب حرکت ملی‌گرای ترکیه و متحد حزب حاکم این کشور در پارلمان، خواستار عملیات نظامی گسترده در شمال عراق شد.


متحد اردوغان خواستار حمله گسترده به شمال عراق شد

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، باحچلی امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی برای نمایندگان پارلمانی حزب خود، ضمن درخواست برای حمله به پایگاه‌های گروهک شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در مناطق قندیل و سنجار، گفت: «پرچم باشکوه ترکیه باید در قندیل به اهتزاز درآید و سران تروریست‌ها در غارهایشان مدفون شوند. اردوگاه‌های تروریستی در مخمور باید نابود شوند».

وی با تاکید بر لزوم نابود کردن هرچه سریعتر منطقه سنجار در مرز ترکیه، اظهار داشت: «پاکسازی گذرگاه مرزی پش‌هابور (ابراهیم الخلیل) که توسط این گروه تروریستی کنترل می‌شود، مسئله مرگ و زندگی است».

بر اساس این گزارش، متحد رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به کشته‌شدن ۱۳ شهروند این کشور توسط عناصر مسلح پ.کوک در شمال عراق، تاکید کرد مبارزه با این گروه تروریستی بعد از آن حادثه، دیگر مانند گذشته نخواهد بود.

باحچلی با تکرار درخواست خود برای انحلال حزب کُردی «دموکراتیک مردمان» (ه.د.پ) به دلیل ارتباطاتی که با گروهک پ.ک.ک دارد، افزود: «قبل از اینکه با ه.د.پ تسویه حساب نکنیم، نمی‌توانیم بگوییم که [مبارزه با تروریسم] را تکمیل کرده و پ.ک.ک را نابود کردیم. برای این منظور، تعطیلی ه.د.پ ضروری است».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی همچنین از تداوم حمایت آمریکا از این گروهک تروریستی بعد از به قتل رساندن ۱۳ شهروند ترکیه‌ای شدیداََ انتقاد کرد.

رهبر حزب حرکت‌ ملی‌گرای ترکیه در این رابطه گفت: «آمریکا با بیانیه‌ای که درباره کشتار گارا صادر کرد، همکاری خود با پ.ک.ک را افشا کرد».

روز گذشته، وزارت خارجه ترکیه، «دیوید ساترفیلد» سفیر آمریکا در آنکارا را به دلیل بیانیه واشنگتن درباره کشتار شهروندان ترکیه‌ای در شمال عراق، احضار کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از آن نیز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن اعتراض به آمریکا بابت حمایت از گروه پ‌ک‌ک، از دولت جدید واشنگتن خواست، نسبت به این گروه تروریستی به خوبی شناخت پیدا کند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین