کد خبر: ۲۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
محاصره اقتصادی یمن باعث کمبود شدید سوخت و گاز در این کشور شده به طوری که نانوایان از هیزم برای پخت نان استفاده می‌کنند.
ناطقان: به نقل از رویترز، نانوایان یمنی به دلیل کمبود گازوئیل و گاز که پیش از این در نانوایی‌ها به عنوان سیستم حرارت‌دهی برای پخت نان استفاده می‌کردند، اکنون از چوب و هیزم استفاده می‌کنند. گزارش رویترز حاکی است، کمبود سوخت در این کشور حتی در صنعا پایتخت یمن باعث شده استفاده از هیزم در نانوایی‌ها بیشتر شود و روزانه در بازار شهر دههاکامیون چوب و هیزم معامله می‌شود.

براساس این گزارش، روزانه کارگران چندین تن هیزم و کنده های چوب را از کامیون‌ها خالی می‌کنند که از مسافت‌های بسیار دوری و از دامنه کوه‌ها به صنعا پایتخت یمن آورده می‌شود.

این گزارش می‌نویسد، گرایش نانوایان این کشور به استفاده از هیزم به عنوان سیستم حرارت‌دهی نانوایان باعث شده تجارت چوب هم به رغم مشکلات زیست‌محیطی که پس از جنگ با عربستان در این کشور ایجاد شده، شکل بگیرد. تجارت چوب فشار زیادی را بر جنگل‌های این کشور وارد کرده است.

علی الشبیلی صاحب یک نانوایی در صنعا می‌گوید: پیش از این از سوخت دیزل در نانوایی‌ها برای تأمین حرارت استفاده می‌کردیم، پس از آن به سمت گاز طبیعی رفتیم، اما اکنون مجبور هستیم از هیزم و تکه‌های چوب برای پخت نان در نانوایی استفاده کنیم.

رویترز می‌نویسد: یمن می‌گوید توقف کشتی‌های تجاری توسط عربستان در بنادر دریای سرخ از جمله حدیده باعث مشکلات اقتصادی و کمبود سوخت در این کشور شده است. آنها حتی به تانکرهای سوخت نیز اجازه ورود نمی‌دهند.

عبدالرحمان یحیی یک تاجر چوب هم در صنعا گفت: تقاضا برای چوب به دلیل کمبود گاز و نیز محاصره‌ای که بر روی این کشور ایجاد شده، رو به افزایش است.

وی تأکید می‌کند که هم قیمت چوب و هم قیمت نان هر دو روز به روز گرانتر می شود.

عبدالمقانی یک نانوا در پایتخت یمن گفت: پیش از این یک کامیون چوب را به قیمت 130 هزار ریال معادل 500 دلار خریداری می‌کردیم که اکنون قیمت آن دو برابر شده و به 250 هزار ریال معادل یک‌هزار دلار رسیده است و تحت فشار مقامات دولتی برای عدم افزایش قیمت نان، نانواها مجبورند حجم نان را کمتر کنند.

رویترز می‌نویسد: در بازار صنعا کپه‌های بزرگ چوب روی تپه‌های خاک انباشته شده و در انتظار خریداران هستند.

متاع علی نقی یکی از ساکنین شهر صنعا به خبرنگار رویترز گفت: من از تمام دنیا می‌خواهم که به این محاصره اقتصادی یمن پایان دهند و در این صورت آنها همانند سایر مردم کشورهای جهان می‌توانند به راحتی و در امن و آسایش زندگی کنند. ما اینجا در یمن در محاصره کامل هستیم.
منبع: فارس
برچسب ها: کمبود ، سوخت ، یمن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین