کد خبر: ۲۶۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فعالیت ایرتاکسی با ظرفیت حداکثر ۲۰ مسافر در فرودگاه‌های کشور در دستور کار است.
ناطقان: سیاوش امیرمکری عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت فرودگاه‌های استان سمنان که در سالن جلسات فرودگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت فرودگاه سمنان با تلاش مسؤولان ملی و استانی در سال‌های گذشته چشمگیر و قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در فرودگاه سمنان یکی سری کارها باقی مانده که برای تکمیل آن در اسرع وقت اقدام شود، افزود: کرونا به‌طور قطع تمام می‌شود و باید از هم‌اکنون ظرفیت فرودگاه کشور را برای انجام سفرها آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: برای سال آینده تکمیل ترمینال جدید و محوطه‌سازی فرودگاه سمنان در قسمت‌های مختلف به سرانجام می‌رسد.

امیرمکری گفت: اگر مطالعه ساخت ساختمان استقرار کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه سمنان انجام شده است، روند اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در ارتباط با جایگاه سوخت فرودگاه سمنان و ساختمان هواشناسی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به غیر از در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت و همراهی با هواشناسی برای چگونگی انجام طرح، تعهد دیگری ندارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: مسؤولان استانی به‌طور ویژه برای ساخت ساختمان هواشناسی و جایگاه سوخت فرودگاه سمنان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

امیرمکری بیان کرد: فعالیت ایرتاکسی با ظرفیت حداکثر ۲۰ مسافر در فرودگاه‌های کشور در دستور کار است.

بهره‌برداری کامل فرودگاه سمنان؛ مطالبه‌ای مردمی

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بهره‌برداری کامل فرودگاه سمنان از خواسته‌ها و مطالبه‌های به حق مردم شریف استان سمنان است.

وی افزود: ساخت و تکمیل فرودگاه سمنان با تلاش و خون‌دل مردم، مسؤولان و فعالان اجتماعی تا به این مرحله از کار رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: بهره‌برداری کامل فرودگاه سمنان یکی از مطالبه‌های به حق مردم استان سمنان است و باوجود ظرفیت‌های مختلف، سمنان و شهرهای هم‌جوار آن باید از ظرفیت ناوگان هوایی بهره‌مند شوند.

فخری گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای ساخت فرودگاه سمنان پای‌کار آمدند و شهرداری سمنان و ادارات مختلف برای تکمیل این طرح مهم استانی در تلاش هستند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی جایگاه سوخت فرودگاه سمنان باید در اولویت قرار گیرد و با تکمیل این طرح مسیر بهره‌برداری کامل از این فرودگاه در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: پیگیری مرز هوایی فرودگاه سمنان از مطالبه‌های مسؤولان و مردم استان است که امیدوارم این پیگیری‌ها منجر به اخذ مرز هوایی برای این فرودگاه شود.

اخذ مجوز مرز هوایی پیگیری شود

حسین شجاعی، مدیر فرودگاه سمنان نیز اظهار کرد: اخذ مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان به‌طور جدی از سوی مسؤولان استان در سطح ملی پیگیری شود.

وی افزود: ساخت ساختمان استقرار کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هواشناسی از جمله مطالباتی است که با برنامه‌ریزی کارشناسی و مساعدت مسؤولان کشوری و استانی در فرودگاه سمنان انجام شود.

مدیر فرودگاه سمنان عنوان کرد: راه‌اندازی جایگاه سوخت و محوطه‌سازی فرودگاه سمنان در بخش‌های مختلف اجرا شود.

شجاعی اظهار کرد: از نظر سطوح پروازی و دیگر زیرساخت‌های هوایی برای پرواز و فرود هواپیماهای غول‌پیکر در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در فرودگاه سمنان انجام شد.

وی افزود: فرمانداری سمنان اعتبار خوبی را برای ساخت ساختمان هواشناسی و جایگاه سوخت فرودگاه سمنان در نظر گرفته است که از این بابت از فرماندار سمنان و مسئولان استانداری سمنان تشکر می‌کنم.

فرودگاه شاهرود فاقد مشکل زیرساختی

بهرام کوزه‌چی‌نسالیان، مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود نیز بیان کرد: قبل از شیوع کرونا پرواز رفت و برگشت از فرودگاه شاهرود به کیش، مشهد و تهران در حال انجام بود که به دلیل شیوع این ویروس منحوس و اجرای طرح بهسازی، پروازها در این فرودگاه تا اطلاع بعدی لغو شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اخذ مجوز مرز هوایی، دو پرواز از فرودگاه شاهرود به فرودگاه نجف اشرف انجام شد، اظهار کرد: فرودگاه شاهرود از نظر زیرساختی هیچ‌گونه مشکلی ندارد و برای انجام هرگونه پرواز داخلی و خارجی از مبدأ و مقصد این فرودگاه شرایط فراهم است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود اظهار کرد: تنها مشکل برای راه‌اندازی دوباره این فرودگاه، همراهی مردم و مسؤولان برای استقبال از سفرهای هوایی از فرودگاه شاهرود است.

کوزه چی نسالیان عنوان کرد: در کنار بهره‌گیری مسافران و هم استانی‌های محترم از ظرفیت فرودگاه شاهرود برای انجام سفر، می‌توان از این فرودگاه برای صادرات کالا نیز بهره برد.

راه‌اندازی جایگاه سوخت در فرودگاه سمنان

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی،‌ نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز اظهار کرد: ستاد پیگیری برقراری پرواز از فرودگاه سمنان با دستور استاندار سمنان در سال‌های گذشته ۱۷ جلسه برگزار کرده و پیگیری‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های این فرودگاه از سوی مسئولان استانی با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: پیگیری اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان به‌طور جد در دستور کار مسؤولان مربوط قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی،‌ نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان تأکید کرد: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های فرماندار سمنان، ۷۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی جایگاه سوخت فرودگاه سمنان در نظر گرفته شده است.

سعدالدین بیان کرد: بحث ساختمان هواشناسی و استقرار کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه سمنان به‌طور ویژه پیگیری شود.

لزوم توسعه فرودگاه‌های استان سمنان

عباس گلرو،‌ نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توجه به حمل و نقل هوایی از رویه‌های مهم و مؤثر در توسعه هر جامعه است و باوجود پیشرفت فناوری‌های روز، توسعه فرودگاه‌های استان سمنان به‌طور ویژه باید پیگیری شود.

وی افزود: از اقدامات مدیر فرودگاه سمنان که از سال‌های گذشته برای توسعه این فرودگاه در تلاش است، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدم در هر کاری اگر پیگیری نباشد کار پیش نمی‌رود و استان سمنان ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه دارد که با رفع مشکلات زیرساختی می‌توان برای شکوفایی این منابع اقدام کرد.

گلرو گفت: تکمیل فرودگاه سمنان از ابعاد مختلف توجیه دارد، چراکه با وجود واحدهای صنعتی، تولیدی، تحصیل ده‌ها هزار نخبه علمی و دانشگاهی در استان سمنان و جاذبه‌های گردشگری باید برای توسعه این فرودگاه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه‌های استان سمنان می‌توانند، فرودگاه‌های معین برای پایتخت باشند، افزود: تأمین اعتبار برای راه‌اندازی جایگاه سوخت فرودگاه سمنان انجام شده و به‌زودی ۵۰ میلیارد ریال ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامه استاندار سمنان به مسؤولان مربوطه کشوری در ارتباط با ساخت ساختمان هواشناسی و... فرودگاه سمنان به‌طور مستمر پیگیری شود.

گلرو بیان کرد: تصویب و اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان به‌طور ویژه در گام اجرایی قرار گیرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین