کد خبر: ۲۶۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت:با وزارت راه در زمینه رصد مسافران پیگیر مصوبات ستاد ملی بوده و از آن‌ها تست‌های PCR گرفته خواهد شد.
ناطقان: علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی اظهار کرد: در حال حاضر ویروس‌های کرونا دچار جهش و اختلال‌های مختلفی هستند و انتظار می‌رود که ویروس کرونا جهش‌های زیادی داشته باشد.

او ادامه داد: به طور معمول جهش ویروس باعث تضعیف آن می‌شود، اما متاسفانه جهش و واریانس جدید ویروس کرونا سبب افزایش میزان سرایت پذیری وقدرت آن شده است و ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی بیماری‌زایی‌اش بیشتر شده است.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: در حال حاضر راه‌های پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی، انگلیسی، برزیلی یا کالیفرنیایی مانند نوع قبلی ویروس کرونا است و مردم باید دستور العملی‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را به طور دقیق رعایت کنند.
کرونای انگلیسی در ۷۰کشور مشاهده شده است

او افزود: انتقال وچرخش ویروس از طریق مرزها نیازی به پاسپورت یا مجوز ندارد و ویروس کرونای انگلیسی از طریق افراد به دیگر کشورها منتقل خواهد شد. در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در ۷۰کشور مشاهده شده است و مدتی بوده که این نوع ویروس جهش یافته در کشورمان در حال چرخش است.

زالی تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ نفر به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده که متاسفانه دو نفر از این افراد فوت کرده اند. افراد مبتلا مانند قله یخی بوده که بقیه مردم و اطرافیان را به این نوع ویروس در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ایزوله لاسیون گرفتار خواهند کرد.

زالی گفت: در حال حاضر پیگیر سند به تصویب رسیده دوهفته گذشته ستاد ملی کرونا به طور جدی برای مقابله و کنترل ویروس کرونای انگلیسی در کشور هستیم. ما با وزارت راه در زمینه رصد مسافران پیگیر مصوبات ستاد ملی بوده تا افرادی که از طریق مرزهای هوایی، زمینی و حتی دریایی وارد کشور شده کنترل و از آن‌ها تست‌های PCR گرفته شود.

او افزود: کارشناس‌های بهداشت در مرزها مستقر و رصد مسافران زمینی، هوایی را در زمینه کنترل بیماری کرونای انگلیسی انجام می‌دهند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین