کد خبر: ۲۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
امروز قیمت طلا از کاهش دو ماه اخیر خود فاصله گرفت و 9 دلار در هر اونس افزایش یافت که مهمترین دلیل آن کاهش شاخص درآمد خزانه داری آمریکا بود.
ناطقان: امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی از کمترین قیمت‌ دو ماه اخیر خود فاصله گرفت و هر اونس بیش از 9 دلار افزایش قیمت داشت. خبرگزاری رویترز می‌نویسد افزایش قیمت طلا امروز متأثر از تهدید دوباره دارایی‌های خزانه‌داری آمریکاست.

دارایی خزانه داری آمریکا میزان پولی است که از اوراق قرضه، صورتحساب ها، سهام و غیره به دست می آید.

بر اساس اعلام «ترید وب»، میانگین شاخص  10 ساله درآمد خزانه داری آمریکا امروز 1.297 درصد بوده که در مقایسه با دو روز پیش که 1.298 درصد بود کاهش داشته است.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان 1778 دلار و 80 سنت  در بیشترین زمان 1789 دلار و 80 سنت معامله شد. قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 54.6 دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته 183 دلار و 90 سنت با افزایش روبه‌رو شد.

امروز قیمت نقره هم 21 سنت کاهش داشت. اما فلز پلاتینوم با 3 دلار افزایش روبه‌رو شد.

اما افزایش ارزش دلار هم مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت طلا شد چرا که ارزش دلار به بیشترین میزان یک هفته گذشته در برابر ارزهای رقیب خود رسیده و باعث شد که طلا برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر شود و به همین دلیل تا حدودی از تقاضای این فلز گرانقیمت کاسته شد.

 بر اساس گزارش رویترز، طلا همواره به عنوان مانع و سوپاپ اطمینانی برای تورم در جامعه محسوب می شود و مقامات فدرال رزرو آمریکا ماه گذشته در باره اینکه چطور مقدماتی را فراهم کنند که جامعه پذیرش تورم را داشته باشند، بحث می کردند.

«جوبایدن» رئیس جمهور آمریگا گفته است که طرح حمایتی 1.9 تریلیون دلاری آمریکا می تواند باعث افزایش اقتصاد این کشور و ایجاد میلیون ها شغل در این کشور شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین