کد خبر: ۲۶۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوم اسفند سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال غرب و به تدریج غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی اولین روز اسفند ماه ۹۹ بیان کرد: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سواحل خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده داریم.

وی افزود: امروز همچنین در برخی نقاط استان‌ کرمان بارش برف و باران و وزش باد و در جنوب فارس و برخی نقاط هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و وزش باد شدید داریم که در شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی روزهای آتی کشور گفت: روز شنبه دوم اسفند سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال غرب و به تدریج غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، همچنین جنوب فارس خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه سوم بهمن اسفند در استان های شمال غرب ، دامنه زاگرس مرکزی، دامنه جنوبی البرز و سواحل خزر بارش برف و باران و وزش باد داریم همچنین در این روز در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، ارتفاعات شمالی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعت بعد از ظهر بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده آسمان در اغلب مناطق کشور صاف است.

وی گفت: روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در جنوب غرب و به تدریج جنوب و غرب کشور موجب افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: در دو روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج است و امروز و یکشنبه پیشِ رو دریای خزر مواج و متلاطم است.

* آسمان تهران روزهای آتی صاف و یا نیمه ابری است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهرانی نیمه ابری و روز سه شنبه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۳ درجه خواهد بود.

* گرمترین و سرترین مراکز استان

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد، اراک و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده در ۱۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین