کد خبر: ۲۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.2 درصد افزایش یافت.
ناطقان:  شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.2 درصد افزایش یافت. برایند گزارش بدست آمده از خیز دوباره افزایش تورم در کشور خبر می‌دهد.


افزایش قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ قندو ‌شکر در یک ماه 11.7 درصد گران شد+جدول


گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن تورم 57.2 درصدی را در بهمن 99 نسبت به بهمن 98 تجربه کرده و نیز روغن و چربی‌ها 99.5 درصد گران شده است.

میوه و خشکبار از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش 88.2 درصد را ثبت کرد. در مجموع کل اقلام سبد مصرفی شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیش از 40 درصد در بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌اند.

در اقلام غیرخوراکی مانند پوشاک و کفش تورم 49.7 درصد مبلمان و لوازم خانگی، 66.9 درصد بهداشت و درمان، 37.8 درصد حمل و نقل، 56.7 درصد تفریح و فرهنگ، 59.5 درصد گران شده‌اند.

یکی از شاخصه‌های مهم افزایش یا کاهش تورم کالاها و خدمات بررسی نرخ تورم ماهانه کالاها محسوب می‌شود.

طبق اطلاعات جدول که مرکز آمار آن را ثبت کرده، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن نسبت به دی ماه امسال 5.3 درصد رشد نشان می‌دهد.یعنی در یک ماه تورم بیش از 5درصد افزایش یافته است.برای گوشت قرمز و گوشت ماکیان 5.8 درصد، سبزیجات 9.6 درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی 11.7 درصد افزایش ماهانه به ثبت رسیده است.

کمترین تورم ماهانه در خوراکی‌ها مربوط به خوراکی‌های طبقه‌بندی نشده و چای، قهوه،‌کاکائو، نوشابه و آبمیوه است. در بخش غیرخوراکی و خدمات رشد منفی 6.3 برای آب و برق و سوخت ثبت شده و پس از آن ارتباطات در جایگاه دوم قرار گرفته است. رتبه سوم نیز به مسکن،‌آب و برق و گاز و سایر سوخت‌ها با نرخ صفر گزارش شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین