کد خبر: ۲۶۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
حسین مرعشی، فعال چپ و عضو مبرّز حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی به انتقاد از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پرداخته و حتی اظهارات تندی را علیه او بیان کرده است.
ناطقان:  او اما در حین و بین این اظهارات به برشمردن یکی از امتیازات قالیباف پرداخته است که چاره کار مشکلات امروز کشور است.


Image result for مرعشی


به گزارش اعتمادآنلاین، مرعشی با ادعای کارنابلدی قالیباف در ریاست مجلس گفته است:‌

"مثلا قالیباف اگر وارد یک کار اجرایی می شد می‌توانست مدیر موفقی باشد ولی وارد یک حوزه ای شده است که اصلا حوزه را بلد نیست. "

این فعال اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون قالیباف نیز اظهار می‌کند: قالیباف کاندیدای سپاه است و مساله اش فرق می‌کند. اگر نظامی‌ها از ذیل فرماندهی کل قوا خودشان را بالاتر بکشند اولین مساله‌ای که باید در مورد آن مردد شویم وفاداریشان به فرماندهی کل قوا است و این برای کشور بسیار خطرناک است. نظامی‌ها تمامیت‌خواه هستند و همه چیز را می‌خواهند مثلا اگر فردی مانند آقای احمدی‌نژاد بالا بیاید قدرت سپاه را با خودش دارد او از توجهی که به سپاه کرد به گونه‌ای که بیش از دو سوم استاندارانش را از سپاه تشکیل داد، وزرایش از سپاه بود و پول زیاد و کارهای پیمانکاری به سپاه داد  در نتیجه هدفش این بود در حرف آخری که می‌خواهد به رهبری بزند در آن حرف آخر، سپاه همراهی‌اش کند. بنابراین دنبال این بود الان اگر یک رئیس جمهوری باشد که از خود نیروهای مسلح باشد، اصل مهم و رکن اصلی نظام که ولایت فقیه است را تهدید می‌کند.[۵]

*اجرائیات قالیباف و اقتدار او در پیش بردن امورات کشور مسئله‌ای است که همانطور که مشاهده می‌شود، دوست و دشمن به آن اذعان دارند.

مشکل اما از جایی آغاز می‌شود که امثال مرعشی و البته کسانی از دوستان! با اینکه می‌دانند مشکلات امروز کشور صرفاً در حیطه اجرائیات است و رفع شدن آنها نیز یک فرد اجرایی مقتدر را می‌طلبد اما مشغول تخریب هرکسی هستند که واجد این شرایط باشد.

سؤالی در ظاهر بی‌پاسخ که باید پاسخ آنرا از مرعشی و امثال مرعشی مطالبه کرد... که چرا با اینکه می‌دانند چاره کار امروز کشور یک "نامزد مقتدر" با کارنامه اجرایی مطلوب است اما حرف دیگری به مردم می‌زنند!

در بحث اشاره مرعشی به کاندیدای سپاه و کاندیدا شدن نظامیان نیز لازم به اشاره است که اولا سپاه پاسداران اگرچه می‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد اما نمی‌تواند بصورت علی‌الرأس وارد عرصه انتخابات شود. پس ادعای مرعشی غلط است.

و ثانیا بین کاندیدا شدن یک نظامی با نامزد شدن فردی که سابقه نظامی‌گری دارد از زمین تا آسمان فاصله است و اکثریت رجالی که در حال حاضر بعنوان نامزد بالقوه انتخابات شناخته می‌شوند صرفاً سابقه نظامی‌گری دارند و قرار نیست با ستاره‌های بر دوش وارد انتخابات شوند.

این در حالی است که شاهد فراگیری گفتمانی در میان مردم هستیم که فرد حلال مشکلات کشور را یک فرد مقتدر و با سابقه نظامی می‌داند.

علت اصرار بیش از حد مرعشی و دوستان او در ستاد اصلاحات طی ماه‌های اخیر برای مخالفت با "نامزد مقتدر"؛ اشراف و اطلاع از شکل‌گیری و فراگیری گفتمان اشاره شده است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین