کد خبر: ۲۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
برخی از نوزدان به دلایل مختلفی شب‌ها بیدار می‌مانند و باعث آزار والدین می‌شوند اما می‌توان با انجام برخی کارها این مشکل را برطرف کرد.
ناطقان: به نقل از العالم، گاهی اوقات بعضی از مادران پس از زایمان احساس خستگی زیادی می‌کنند، خصوصاً وقتی که نوزادشان عاشق بیداری شبانه بوده و نمی‌خوابد.

پنج دلیل عمده وجود دارد که باعث می‌شود نوزاد شب‌ها نخوابد که شما می‌توانید با انجام برخی کار‌ها این مشکل را حل کنید.

۱- کودک شما نمی‌داند روز است یا شب

برخی از نوزادان طبق یک جدول زمانی مشخص می‌خوابند، یعنی کودک شما در طول روز خوب می‌خوابد، اما شب بیدار می‌ماند که این در واقع یک اتفاق خسته کننده و طاقت فرسا اما موقتی است، زیرا برخی کار‌ها وجود دارد که می‌توانید به واسطه آن به کود خود بفهمانید که روز برای بازی و شب برای استراحت و خواب است.

- کودک خود را در طول روز بیشتر بیدار نگهدارید، زیرا این امر به افزایش نیاز او به خواب در شب کمک می‌کند.

-متخصصان توصیه می‌کنند پس از تغذیه به جای خواباندن، چند دقیقه با کودک بازی کنید، کودک خود را در معرض آفتاب قرار دهید و او را به بیرون ببرید، زیرا نور طبیعی به تنظیم مجدد ساعت بیولوژیک او کمک می‌کند و در صورت عدم امکان بیرون رفتن، گهواره کودک خود را نزدیک پنجره قرار دهید تا نور روشن و پایداری دریافت کنید.

-از فعالیت‌هایی که باعث خوابیدن در طول روز می‌شوند، خودداری کنید.

-تعداد چراغ‌های روشن را هنگام شب کم کنید و محیطی آرام و بدون سرو صدا را برای او فراهم کنید.

- کودک خود را قنداق کنید تا دست و پایش تکان نخورد و او را از خواب بیدار نکند؛ همچنین می‌توانید او را در یک تخت کوچک قرار دهید تا احساس راحتی و امنیت کند.

۲- کودک شما گرسنه است

کودک شما تمام نیاز‌های غذایی خود را از یک وعده غذایی دریافت می‌کند و اگر به او شیر می‌دهید، شیر به سرعت هضم می‌شود؛ این بدان معناست که ممکن است کودک با حالت گرسنه از خواب بیدار شده و خواهان غذا باشد. در واقع گرسنگی دلیل عمده بیدار شدن نوزادان از خواب در هنگام شب است؛ بنابراین سعی در تغییر زمان این نیاز، کار درستی نیست.

چرا نوزادمان شب‌ها نمی‌خوابد؟

۳- کودک شما حال خوبی ندارد
بدن نوزاد تازه متولد شده همواره در حال تغییر و تحول است و بیشتر اوقات دچار ناخوشی‌هایی مانند خارش حاصل از دندان درآوردن، سرما خوردگی یا آلرژی، نفخ شکم و یبوست است که هر یک از این شرایط باعث می‌شود کودک شب‌ها بیدار بماند.

۴- فرزندتان به شما احتیاج دارد

بعضی از کودکان علاقه زیادی به والدین خود دارند و نمی‌توانند فرصت در کنار شما بودن را با خواب از دست بدهند، زیرا کودک شما می‌خواهد بداند شما چه کاری انجام می‌دهید و می‌خواهد نیمه شب با شما بازی کند. خوابیدن در کنار کودک به خواب او  کمک خواهد کرد.

۵- کودک شما حساس است

گاهی اوقات، تحریک بیش از حد ممکن است منجر به بی خوابی کودک شود. این تحریک ممکن است ناشی از زیاده روی مادر در خوردن شکلات و شیر دادن به نوزاد پس از آن باشد.

در حقیقت در بیشتر موارد، نوزاد شما طی ماه‌های اول زندگی شب بیدار است. ممکن است هنگامی که خسته می‌شوید این اتفاق برای شما همیشگی به نظر برسد، اما اغلب چند روز یا چند هفته بیشتر طول نمی‌کشد.

اما اگر فکر می‌کنید فرزند شما بیماری یا آلرژی تشخیص داده نشده‌ای دارد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است.
برچسب ها: بی خوابی ، نوزاد ، شب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین