کد خبر: ۲۶۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
از روز گذشته تاکنون نرخ ارز و همچنین سکه و طلا در بازار داخلی، روندی نزولی طی کرده و هر ساعت شاهد نوسانات بیشتر قیمت ها در این بازارها هستیم.
ناطقان: نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار گفت: در حالی که در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت انس جهانی بودیم و هفته  قبل نرخ هر انس طلا حدود ۴۰ دلار کاهش یافت.

محمد کشتی آرای افزود: این مساله به دلیل این است که اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان رو به بهبود حرکت می‌کند و واکسیناسیون جهانی در بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان  و همچنین مثبت شدن تراز اقتصادی بسیاری از کشورها موثر بوده است.


کاهش تقاضا برای خرید طلا در جهان

وی تصریح کرد: به همین دلیل تقاضا و سرمایه گذاری بر روی طلا کاهشی شده و قیمت انس جهانی سیر نزولی یافته است. نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا، در بازارهای بین المللی قیمت نقره در حال افزایش بوده و به  ۲۷دلار و ۳۶ سنت رسیده اکنون تقاضا برای خرید نقره در بازارهای جهانی بالا رفته است.

وی گفت: کاهش ۴۰ دلاری قیمت انس جهانی و همچنین پایین آمدن نرخ در بازار داخلی سبب شده تا نوسانات کاهشی نرخ ها در بازار ارز و سکه و طلا اتفاق بیافتد.

چرایی کاهش نرخ ارز و سکه در بازار

وی توضیح داد: کاهش نرخ ارز دربازار داخلی به دلیل بگو مگوهای سیاسی در مورد مساله برجام و انرژی هسته ای ایران مطرح شده و در جهت مثبت بوده، سبب شده تا قیمت ارز دیروز و امروز نوسانات زیادی را تجربه کند؛ نوسانات بازار ارز به نوسان نرخ ها در بازار سکه و طلا منتقل شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: با توجه به روند مثبت صحبت‌ها و اظهارنظرهای سیاسی مثبت درمورد برجام، پیش بینی می شود وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبودی حرکت کند و با احتمال انجام مذاکرات می توان به بهتر شدن اوضاع اقتصادی ایران امیدوار بود. وی تاکید کرد: تحت تاثیر این شرایط ارزش پول ملی بالا خواهد رفت.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: به همین دلیل اکنون شاهد کاهش نرخ ارز در بازار داخلی هستیم و نرخ سکه و طلا نیز با کاهش همراه شده است.


نرخ انواع سکه در بازار

کشتی آرای گفت: آخرین قیمت ها در بازار فلزات گرانبها به شرح زیر است؛ قیمت سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی درباره میزان حباب سکه در بازار اظهار کرد: حباب سکه اکنون برابر با ۵۲۰ هزار تومان است در حالی که روز قبل حباب سکه تا حدود ۷۵۰ هزار تومان حباب سکه بالا رفت اما امروز با کاهش تقاضا میزان حباب سکه نیز پایین آمده است.

پیش‌بینی نائب‌رییس اتحادیه از آینده قیمت سکه/ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفت

وی درباره نرخ طلا در بازار توضیح داد: هر مثقال طلای آبشده ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان داد و ستد می شود.

روند کاهشی نرخ‌ها در روزهای آتی

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: نرخ های فعلی بازار نشان می دهد نسبت به روز پنجشنبه گذشته، قیمت ها کاملا روند کاهشی داشته است.

وی گفت: پیش بینی می کنم در روزهای آینده نیز شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز در بازار باشیم که این مساله می تواند بر روی نرخ بازار سکه و طلا موثر باشد و اگر اتفاق خاصی نیافتد، روند کاهشی در بازار سکه و طلا حفظ شود.

تاثیر اتفاقات سیاسی بر فروش سکه و طلا

کشتی آرای درباره احتمال افزایش فروش سکه و طلا در روزهای آینده با کاهش قیمت ها توضیح داد: اگر شاهد شوک قیمتی در بازار باشیم، طبیعی است میزان فروش سکه و طلا از سوی مردم افزایش می یابد البته برخی از مسائل سیاسی کشور ، اخبار و در شرایط فعلی قابل پیش بینی دقیق نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین