کد خبر: ۲۶۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
انوشیروان محسنی بندپی گفت: نمی‌شود ما حلقه‌ای در دور خود ایجاد کنیم و انتظار داشته باشیم که تولید رشد کند و جذب سرمایه خارجی اتفاق بیفتد. طبق آمار در ماه حدود هزار خودروی پراید در تهران سرقت می‌شود که این امر ناشی از عدم کیفیت تولید این خودرو است.
ناطقان:  انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور نیازمند فراهم ساختن زمینه‌های آن هستیم گفت: یکی از این زمینه‌ها تعامل با دنیا است چرا که نمی‌شود حلقه‌ای در دور خود ایجاد کنیم و انتظار داشته باشیم تولید رشد کند و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق بیفتد.


ماهانه ۱۰۰۰ خودروی پراید در تهران به سرقت می‌رود!


او ادامه داد: اتکا به سرمایه داخلی برای رسیدن به رشد کافی نیست و باید به جذب سرمایه گذار خارجی و فناوری های نوین باشیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه تعامل با دنیا یک ضرورت است اظهار کرد: اگر خواستار رشد، رفاه و ارتقای سطح زندگی شهروندان کشورمان هستیم باید تعامل و همکاری با دنیا را افزایش دهیم.

استاندار تهران تاکید کرد:‌ نمی‌توانیم ما حقله‌ای در دوره خود ایجاد کنیم و انتظار توسعه داشته باشیم.


استاندار تهران با بیان اینکه از دیگر زمینه‌های ایجاد توسعه فراهم ساختن شرایط یک رقابت سالم است افزود: تنها با ایجاد یک رقابت سالم است که می‌تواند محصولات کیفی مناسب صادرات تولید شود. در این زمینه ما مثال‌های زیادی داریم که رقابت ناسالم موجب تولیدات محصولات غیرکیفی شده است که حتی مناسب عرضه در بازار دخل نیز نیست.

محسنی بندپی یکی از نمونه‌های صنعتی که در آن رقابت ناسالم موجب تولید محصولات غیرکیفی و نامناسب شده است را صنعت خودرو عنوان کرد و افزود: نگاه به صنعت خودرو نشان می‌دهد که به دلیل نبود رقابتی سالم پس از سال‌ها تولید به جای بهبود در کیفیت محصولات شاهد روند نزولی در کیفیت آنها هستیم.

او ادامه داد: طبق آمار در ماه حدود هزار خودروی پراید در تهران سرقت می‌شود که این امر ناشی از عدم کیفیت تولید این خودرو است.

به گفته استاندار تهران؛ برای رسیدن به توسعه رقابت بین دولت‌ها و سیاست‌های آنها است تا تولیدکنندگان چرا که دولت‌ها و سیاست‌های داخلی و خارجی آنها است که زمنیه‌های توسعه و رشد تولید را فراهم می‌کند.

محسنی بندپی یادآور شد: بخش مهمی از امر توسعه به دولت برمی‌گردد و این دولت است که باید شرایط برای تولیدکننده فراهم کند تا مسیر رشد را طی کرده و کشور را به توسعه برساند.

او افزود: ما در استانداری تهران آمادگی آن را داریم که در مواردی مانند نوسازی و نصب ماشین‌آلات روز دنیا با تولیدکنندگان همکاری داشته با شیم تا هزینه تمام شده تولید برای آنها تا حد امکان کاهش یابد.

محسنی بندپی درباره آ‌خرین آمار ارزش صادراتی استان تهران گفت: ارزش صادرات محصولات از استان تهران در بازه زمانی 97 تا 99 به حدود 25 میلیارد یورو رسیده است.

استاندار تهران در پایان سخنان خودیادآور شد: صادرات به عنوان مولفه تعیین کننده در اقتصاد ملی کشورها نقش مهمی دارد و هیچ کشوری بدون تجارت خارجی به رشد و بالندگی در حوزه اقتصاد نمی‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین