کد خبر: ۲۶۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
وزارت خارجه ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد، "لوکا آتاناسیو"، سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو در حمله نظامی به کاروان سازمان ملل کشته شده است.
ناطقان: به نقل از اسپوتنیک، این حمله در شهر "گوما"، استان کیوو واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، در مجاورت مرزهای این کشور با رواندا و اوگاندا رخ داد.

وزارت خارجه ایتالیا در اعلامیه‌ای بیان کرد: وزارت خارجه با تأثر شدید، مرگ لوکا آتاناسیو، سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو و یک سرباز را که امروز در گوما اتفاق افتاد، تأیید می‌کند. سفیر و سرباز مذکور در وسیله نقلیه کاروان مأموریت تثبیت سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو، در حال حرکت بودند.

کیووی شمالی، یک استان محلی گروه نیروهای متحد دموکراتیک (ADF)  است که اسلام‌گرایان و نیروهای مخالف "یووری موسونی"، رئیس جمهور دیرینه اوگاندا را گرد هم آورده است. ADF از اواخر دهه ۱۹۹۰ در این استان مشغول فعالیت است. در سال ۲۰۱۷، این گروه با داعش بیعت کرد و سازمان ملل آن را مسئول کشتن صدها غیرنظامی می‌داند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین