کد خبر: ۲۶۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
رسول خطیبی بازهم در نیم‌فصل تیم خود را تغییر داد و این بار بعد از حدود ۶ سال به تراکتور بازگشت.
ناطقان: روز شنبه بود که در اتفاقی ناگهانی و غیر منتظره، رسول خطیبی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور تبریز انتخاب شد و جای مسعود شجاعی را گرفت. خطیبی به سومین سرمربی تی‌تی‌ها در لیگ بیستم تبدیل شد.

این سرمربی ۴۲ ساله در فصل ۱۳۹۴-۱۳۹۳ هم سرمربی تراکتور بود اما ۲ هفته بعد از نیم‌فصل علی‌رغم عملکرد قابل قبول از هدایت این تیم کنار رفت و تونی اولیویرا، هدایت نماینده تبریز را بر عهده گرفت. حالا بعد از حدود ۶ سال رسول پاشا به تراکتور بازگشته تا ماموریت نیمه تمام آن فصل را تمام کند و بعد از اینکه موفق شد تراکتور را در آن سال قهرمان نیم‌فصل اول کند، این بار آرزوی دیرینه پرشورها را برآورده کند و تراکتور را به قهرمانی در لیگ برتر برساند. البته که فاصله با صدر جدول هشت امتیاز است و کار خطیبی برای تمام کردن ماموریت مذکور، دشوارتر از حد تصور است.


رسول خطیبی همانند فصل قبل در نیم‌فصل، از سرمربیگری تیمی که هدایتش را به عهده داشت انصراف داد. او در لیگ نوزدهم هدایت ماشین‌سازی را به عهده داشت اما بعد از فرا رسیدن تعطیلات نیم‌فصل به یک باره از این تیم جدا شد و به اراک رفت تا در لیگ یک هدایت آلومینیوم را به دست بگیرد. خطیبی، نماینده اراک را برای اولین بار به لیگ برتر رساند و در نیم‌فصل اول لیگ بیستم این تیم را تا رده ششم بالا آورد تا شگفتی‌ساز لقب بگیرد اما بازهم در اقدامی عجیب در نیمه راه تصمیم به جدایی گرفت و حالا تراکتور، مقصد جدید اوست. باید دید این تصمیمات ناگهانی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران از کجا نشات می‌گیرد.

بازگشت خطیبی به تراکتور بعد از ۶ سال

او در دوران مربیگری خود تا به حال هدایت پنج تیم را به عهده داشته است. ماشین‌سازی تبریز، گسترش فولاد تبریز، سیاه‌جامگان مشهد، آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز. البته که حضور در ماشین‌سازی و تراکتور در بیش از یک برهه بوده است. خطیبی همه این تغییرات را در حدود یک دهه تجربه کرده است. البته که در دوران بازیگری نیز رسول در ۱۰ تیم مختلف توپ زد و در تیم‌هایی چون پاس تهران، استقلال تهران، تراکتور و گسترش فولاد تبریز در بیش از یک مقطه فعالیت داشت.

حالا باید دید تی‌تی‌ها در نیم‌فصل دوم با سرمربی خوش‌آتیه خود چه نمایشی را خواهند داشت و چه عملکردی را بر جای می‌گذارند. خطیبی با محبوبیت فراوانی که دارد به دنبال این است تا سرانجام تراکتور را در لیگ صاحب قهرمانی کند و در لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله دوم شود. البته که دفاع از عنوان قهرمانی در جام حذفی هم می‌تواند مورد هدف این تیم قرار بگیرد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین