کد خبر: ۲۶۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
فرمانده نیروهای تروریست سنتکام:
ژنرال کنث مک کنزی با تاکید بر خطر انتقام گیری ایران بابت شهادت سردار سلیمانی گفت، باتوجه به اقدام آمریکا در بازگشت به برجام، ایران باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کند، زیرا واشنگتن تلاش‌های خود را برای نجات توافق هسته ای 2015 با تهران افزایش داده است.
ناطقان: فرمانده  نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا (سنتکام) با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس به یک رسانه غربی گفت، ایران باید از هرگونه اقدام تحریک  آمیز خودداری کند، زیرا واشنگتن تلاش‌های خود را برای نجات توافق هسته ای 2015 با تهران افزایش داده است.


«ژنرال کنث مک کنزی» روز یکشنبه هنگام بازدید از عمان در مصاحبه با «خبرگزاری فرانسه» گفت: «فکر می‌کنم این زمان خوبی برای همه باشد که بتوانند هوشیارانه و محتاطانه رفتار کنند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد. عمیقا بر این باورم که  برای هرگونه احتمالی آماده خواهیم بود.»

این ژنرال آمریکایی در این مصاحبه به خروج دولت قبلی آمریکا از برجام، نقض قوانین بین‌المللی، عهد شکنی و اعمال تحریم علیه  مردم ایران هیچ اشاره‌ای نکرد.

ژنرال مک‌کنزی  در ادامه این مصاحبه گفت: «فکر می‌کنم آنها دوست دارند به عنوان یک عضو مسئول و یک عضو پایدار در منطقه شناخته شوند.»

آمریکا مدعی است که ایران با پشتیبانی مالی و نظامی از گروه های شبه نظامی، به ویژه در عراق، لبنان و یمن حمایت  می‌کند.

این فرمانده ارشد آمریکایی با ترس از انتقام ایران از آمریکا بابت سردار «قاسم سلیمانی» که در حمله تروریستی آمریکا به بغداد سال گذشته به شهادت رسید، گفت: «فکر می‌کنم هنوز این خطر وجود دارد که آنها به عنوان یک اقدام عملی چنین کاری را مد نظر داشته باشند. نگاه کنید، ما به طور مداوم محفاظت از نیروی خود را در منطقه ارزیابی می‌کنیم. ما به شدت به این مسئله نگاه می‌کنیم. بنابراین اطمینان دارم که برای همه چیز آماده هستیم.»

مک‌کنزی در خاتمه  افزود: «من یک ژنرال پیر دریایی هستم. بارها و بارها خطر در بسیاری از نقاط برای من وجود داشته است. اطمینان دارم که اقدامات خوبی برای محافظت از نیروها انجام داده ایم.»

عمان، متحد آمریکاست و ایالات متحده چندین پایگاه هوایی در این کشور دارد و نیروی دریایی این کشور از امکانات دریایی عمان استفاده می‌کند.  

آمریکا و دولت عمان سال 2019 توافق کردند تا ناوهای هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر «الدقم» دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می شود. باتوجه به دور بودن این پایگاه دریایی از خلیج فارس و اینکه نیاز به عبور از تنگه هرمز محل استقرار نیروهای ایرانی نیست، پایگاه دریایی الدقم در عمان خطرات کمتری را برای قوای آمریکایی در بردارد. انگلیس نیز تاسیسات دریایی قابل توجهی در عمان دارد.

فرمانده تروریست‌های آمریکا حاضر در خاورمیانه در دیدار با مقامات ارشد عمان در «مسقط» پایتخت این کشور بر تقویت راه‌های همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان تاکید کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین