کد خبر: ۲۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر احیای آهسته تر از انتظار تولید آمریکا پس از یخبندان تگزاس و توقف تولید این ایالت در هفته گذشته، بیش از یک دلار جهش یافت.
ناطقان:  منابع آگاه می گویند تولیدکنندگان نفت شیل در جنوب آمریکا ممکن است حداقل به دو هفته زمان نیاز داشته باشند تا بیش از دو میلیون بشکه در روز تولید نفت را که به دلیل برودت شدید هوا متوقف شده بود، احیا کنند زیرا یخ زدن لوله ها و قطع برقی روند احیای تولید را آهسته کرده است.



قیمت نفت جهش یافت



بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و شش سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش، به ۶۵ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید در حالی که پیشتر تا مرز ۶۶ دلار و ۳۸ سنت صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۱ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته حدود چهار درصد صعود کرده بودند.

استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: روند مثبت در معاملات نفت ادامه دارد و سرمایه گذاران دید خوش بینانه ای را نشان می دهند.

واحد تحقیقات کالای بانک گلدمن ساکس با اشاره به کاهش ذخایر نفت، هزینه بالاتر ازسرگیری فعالیت در بخش بالادستی و ورود جریان سفته بازی به بازار، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را ۱۰ دلار بالا برد و به ترتیب ۷۰ دلار و ۷۵ دلار برآورد کرد.

بانک مورگان استنلی هم انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت برنت با بهبود بیشتر وضعیت بازار از جمله دورنمای رشد تقاضا، در سه ماهه سوم به ۷۰ دلار صعود کند.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در نیویورک اظهار کرد: در شرایط فعلی که اختلالات ناشی از سرمای شدید تضمین می کند افزایش تقاضای تابستانی آنچه که از مازاد ذخایر مانده بود را حذف می کند، خوش بین نبودن دشوار است. اکنون که واکسن فایزر پس از تزریق دوز اول، نتایج مثبتی را نشان می دهد، تقاضای جهانی برای نفت بسیار بهتر به نظر می رسد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا هفته گذشته به دلیل اختلالات تولید در تگزاس احتمالا کاهش پیدا کرده است. طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر شمار دکلهای حفاری نفت را کاهش دادند که نشان دهنده محدود شدن عرضه در آینده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین