کد خبر: ۲۶۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توسعه فعالیت دو سامانه بارشی از شمال و جنوب روی بیشتر مناطق کشور انتظار داریم دمای هوا در سه نقطه از کشور بین ۶ تا ۱۵درجه کاهش یابد.
ناطقان:  «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور از عصر امروز باعث شروع بارندگی در گیلان و مازندران می شود که فردا گستره بارش‌ها به اردبیل، گلستان، شمال خراسان رضوی، سمنان و شرق تهران می‌رسد.

سرما در راه است


وی گفت: سامانه بارشی روز چهارشنبه در مناطق جنوب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور باعث رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات باعث بارش برف می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز پنج شنبه شاهد بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی کولاک برف، بارش برف و یخبندان علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها در مناطق ساحلی و جلگه ای کرانه های خزر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه گیلان، نیمه غربی مازندران. برفی و بارانی است.اختلال در تردد، کاهش دید، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد وجود دارد.

نقشینه اضافه کرد: سامانه بارشی دوم نیز پنج‌شنبه وارد کشور شده و تا پیش از ظهر جمعه موجب بارش برف یا باران، رعد و برق و در نقاط مستعد وقوع تگرگ خواهد شد.

وی گفت: روز پنج شنبه در فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی بوشهر و روز جمعه در کرمان، شرق فارس بارش ها ادامه دارد.

نقشینه افزود: سیلاب، طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید و خیلی شدید و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله پیامدهای این سامانه است.

 وی گفت: هم چنین با نفوذ هوای سرد از روز چهارشنبه شاهد کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در شمال شرق و کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب خواهیم بود.

وی گفت: از روز چهارشنبه تا پنج شنبه -کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شرق، جنوب شرق و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در دامنه های جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین