کد خبر: ۲۶۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: به دلیل پایگاه رای مناسب ظریف و بیشتر بودن احتمال تایید صلاحیت او نسبت به کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان، نام وی بیشتر مطرح شده است.
ناطقان: محمود صادقی ،درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: جبهه  اصلاح طلبان به این مباحث ورود نکرده و تاکنون هیات رئیسه موقت خود را انتخاب کرده و کمیته ای هم برای تدوین آیین نامه خود تشکیل داده است و هنوز فعالیت انتخاباتی خود را شروع نکرده است.


ظریف به بایدن و سران سه کشور اروپایی پیام داد - همشهری آنلاین


وی ادامه داد: بیشتر اسامی که مطرح می شوند گمانه زنی رسانه ای هستند، البته احزاب اصلاح طلب هم رایزنی های داخلی خود برای معرفی گزینه ریاست جمهوری را آغاز و بعضی اسامی را مطرح کرده اند، اما این اسامی که احزاب معرفی می کنند باید به  جبهه اصلاح طلبان ارائه شده تا آنجا بررسی و گزینه نهایی  انتخاب شود، بنابراین ظریف هم ممکن است یک گزینه بین همه گزینه های اصلاح طلبان باشد نه اینکه او گزینه نهایی باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که آیا ظریف را می توان اصلاح طلب دانست، تصریح کرد: دکتر ظریف فعال سیاسی شناخته شده اصلاح طلب نیست و سابقه فعالیت تشکیلاتی اصلاح طلبی ندارد و خود او هم چنین ادعایی نکرده است. او یک دیپلمات برجسته است  که دیدگاه هایش در خصوص تعامل با دنیا و بکارگیری دیپلماسی همسو با اصلاح طلبان است، اما من از سایر دیدگاه های او در زمینه های سیاست داخلی، اقتصاد یا مسایل اجتماعی و فرهنگی اطلاعی ندارم و خود ظریف هم در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

صادقی با اشاره به این گفته ظریف که به انتخابات ورود نمی کند، گفت: باید صبر کنیم تا در نهایت گزینه های انتخابات چه کسانی خواهند بود تا جبهه اصلاح طلبان براساس شاخص های همچون سابقه اصلاح طلبی روشن، سلامت، پاکدستی، کارآمدی و توان مدیریتی  گزینه نهایی را انتخاب کنند. جبهه اصلاح طلبان هنوز به این مرحله ورود نکرده است و برخی احزاب از جمله حزب ندای ایرانیان نام ظریف را مطرح کرده اند. تا حدی که من می دانم، ظریف هم یک گزینه میان گزینه های موجود است و شاید چون احتمال تایید صلاحیت وی بیشتر از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان باشد، نام وی بیشتر مطرح شده است.

وی ادامه داد: از سویی احساس می شود که ظریف پایگاه رای مناسبی دارد البته برجام هنوز در کما است، ولی علایمی مبنی بر احیای برجام وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد، محبوبیت ظریف هم بیشتر می شود و شانس او را برای پیروزی در انتخابات بیشتر می کند البته همانطور که پیشتر اشاره کردم خود ظریف اعلام کرده است که آمادگی حضور در انتخابات را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو دیدگاه درباره نحوه معرفی نامزد اصلاح طلبان وجود دارد. اول اینکه قبل از بررسی صلاحیت ها، سه چهار نفر یا یک نفر به عنوان نامزد اصلاح طلبان معرفی شود و دیدگاه دیگر معتقد است بعد از تایید صلاحیت ها اگر اصلاح طلبی که  با شاخص های جبهه اصلاح طلبان انطباق دارد، باقی ماند مورد حمایت قرار گیرد. این دیدگاه ها فعلا مطرح شده ولی به جمع بندی نرسیده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین