کد خبر: ۲۶۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
پس از رای اعتماد پارلمان، «سالومه زورابیشویلی» رییس جمهوری گرجستان امروز (سه شنبه) با صدور فرمانی «ایراکلی گاریباشویلی» را به سمت نخست‌وزیری این کشور منصوب کرد .
ناطقان: در پی استعفای پنجشنبه گذشته «گئورگیا گاخاریا» نخست‌وزیر پیشنین گرجستان در رابطه با مخالفت با بازداشت «نیکا ملیا» رهبر حزب «جنبش اتحاد  ملی» مخالف دولت فعلی این کشور،  گاریباشویلی که سمت وزیر دفاع گرجستان را بر عهده داشت، از سوی رییس جمهوری این کشور به عنوان نامزد نخست‌وزیری از سوی حزب حاکم «رویای گرجستان» به پارلمان معرفی شد .

نخست‌وزیر جدید گرجستان منصوب شد - ایرنا


پارلمان گرجستان که حزب حاکم رویای گرجستان در آن اکثریت کرسیها را در اختیا دارد، در جلسه دیروز به نامزدی گاریباشویلی برای تصدی سمت نخست‌وزیری رای اعتماد داد .

گاریباشیولی برای دومین بار سمت نخست‌وزیر گرجستان را بر عهده می‌گیرد. وی برای نخستین بار در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی این سمت را  عهده‌دار شده بود .

وی این سمت را در شرایطی بر عهده گرفته است که بحران سیاسی بروز کرده در پی انتخابات پارلمانی آبان ماه گذشته که حزب رویای گرجستان اکثر کرسیهای پارلمان گرجستان را به دست آورد، همچنان ادامه دارد .

این در حالی است که ۵۱ نماینده احزاب مخالف دولت که در این انتخابات به پارلمان ۱۵۰ نفره این کشور راه یافتند، دولت فعلی گرجستان را به تقلب در این انتخابات به نفع حزب حاکم رویای گرجستان متهم و از حضور در جلسات پارلمان خودداری کرده و نزدیک به سه ماه است که خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی جدید و شفاف هستند.

در پی بازداشت امروز ( سه شنبه ) نیکا ملیا رهبر حزب جنبش اتحاد ملی مخالف دولت فعلی تفلیس، اوضاع سیاسی در گرجستان بار دیگر متشنج شده است .
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین