کد خبر: ۲۶۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
چنگر پرنده کنار آبزی و از دسته درناسانان است که هر ساله در فصولی به ایران مهاجرت می کند.
ناطقان: چنگر که به آن پرلا نیز گفته می شود، از دسته پرندگان مهاجری است که در بعضی از فصول مسیر مهاجرتشان به ایران میفتد. این پرنده از خانواده چنگریان و از راسته درناسانان است و جالب است  بدانید این پرنده بومی ایران نیز هست و انواع گوناگونی دارد.

برخی چنگرها مهاجرت داخلی دارند و بعضی‌ها به خارج از ایران پرواز می کنند. گروه‌هایی از این پرندگان نیز ترجیح می‌دهند در محل زندگی خود بمانند و آن را ترک نکنند. چنگر ها، به‌غیر از مدتی که در حال مهاجرت هستند، بقیه‌ی اوقات، چاق و سنگین وزن‌اند.

چنگر پرنده ای کنار آبزی که رنگ آن سیاه است و معمولا پیشانی اش سفید رنگ است و زیستگاه آنان معمولا آب های شیرین است و به ندرت وارد آب های شور می شوند. آن ها معمولا بخش‌های نی‌زاری دارای آب باز، باتلاق‌ها، دریاچه‌ها و حاشیه‌ی تالاب‌ها زندگی می‌کنند.

از آنجا که زیست گاه این پرنده در مناطق نی‌زاری است و به راحتی خود را در میان نی ها استتار می کند، به پرواز نیاز زیادی ندارد. به‌علاوه، چنگر از پرندگانی است که تمام فعالیت‌های روزانه و شبانه‌ی خود را در آب و در میان نی‌زارها انجام می دهد. در نتیجه، زیاد پرواز نمی‌کند و جابه‌جا نمی شود. این بی تحرکی سبب می‌شود چنگرها در مدتی که در حال مهاجرت نیستند، چاق و سنگین شوند.

این پرنده برای یافتن غذا سر خود را زیر آب فرو می برد و با کمک نوک کوتاه خود غذا پیدا می کند. آن ها می توانند با کمک پاهای پرده‌دار و بال‌هایشان در زیر آب حرکت ‌کنند و غذای خود را که گیاهان آبزی، نرم تنان و مهره‌داران کوچک است ، جمع کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین