کد خبر: ۲۶۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری با رشد ۴۰۶۳ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد آغاز شد.
ناطقان: امروز (چهارشنبه 6 اسفند) آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری با رشد 4063 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 215 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 2110، فولاد با 1312، شبندر با 317، شستا با 261، وپارس با 235 و کچاد با 209 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای غزر - صنعتي زر ماكارون، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 6 اسفند) شاخص کل فرابورس با ریزش 7 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 216 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای زملارد - كشاورزي و دامپروري ملارد شير، رافزا - رايان هم افزا، شاروم - پتروشيمي اروميه، كيميا - معدني كيمياي زنجان گستران، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات و بگيلان - توسعه مسير برق گيلان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 5 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3252 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 211 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۷۱۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۹۷ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۵۱ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۱۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۴  واحد کاهش به رقم ۸۸۹ هزار و ۷۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۹۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۰.۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 1156، شستا با 824، شبندر با 353، وپارس با 235، کگل با 205 و شپدیس با 116 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان، اميد - تامين سرمايه اميد، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، خودرو، رمپنا، وبملت، وغدیر و وتجارت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، ومعادن  و کاوه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فلوله (لوله‌وماشین‌سازی‌ایران) با ۵.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسعدی، سشمال، ساربیل، امید و مرقام بود. همچنین نماد معاملاتی سکرد(سیمان کردستان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساخت، وتوکا، برکت، وبصادر، فنورد و غمهرا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۴  هزار و ۶۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۶ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
برچسب ها: بورس ، سبز ، معاملات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین