کد خبر: ۲۶۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
بررسی های انجام گرفته توسط محققان دانشگاه لاف‌برو نشان می‌دهد ازدواج یا داشتن دوست های صمیمی می‌تواند از افراد در برابر زوال عقلی محافظت کند.
ناطقان: بررسی های انجام گرفته توسط محققان دانشگاه لاف‌برو نشان می‌دهد ازدواج یا داشتن دوست های صمیمی می‌تواند از افراد در برابر زوال عقلی محافظت کند.

 نحوه جلوگیری از زوال عقل,مبتلا به زوال عقل

براساس گزارش اكسپرس، در تحقیق دانشگاهی كه در آن 6677 فرد بالغ براي هفت سال تحت نظر گرفته شده‌بودند، محققان دريافتند كيفيت حلقه ارتباطاتي يك فرد بسيار مهم‌تر از ابعاد كلي آن است.

 

به گفته انجمن آلزايمر نتايج اين تحقيقي براي كمك به بيماران براي حفظ ارتباطات معني‌دارشان از اهميت بالايي برخوردار است. هيچ‌يك از داوطلباني كه در اين تحقيقات طولاني مدت حضور داشتند به زوال عقلي مبتلا نبودند اما 220 نفر در طول اين هفت سال به اين بيماري مبتلا شدند.

 

محققان نشانه های بروز كرده در داوطلبان مبتلا و غير مبتلا را با يكديگر مقايسه كردند تا بتوانند ميزان تاثيرگذاری زندگی اجتماعی بر بروز زوال عقل را بيابند.

 

يكي از يافته ها نشان می دهد در ارتباط دوستی، كيفيت رابطه و نه كميت آن در محافظت از افراد اهميت دارد. به گفته ايف هوگروست يكی از محققان اين پروژه،‌ ممكن است فرد در محاصره تعداد زيادی از افراد باشد اما اين تعداد روابط نزديک است كه با كاهش خطر ابتلا به زوال عقلی در ارتباط است،‌ كميت چندان اهميتی ندارد.

 


به اعتقاد وی داشتن دوستان صميمی مانند يك سپر عليه اضطراب كه خود عامل بيماری زا است، عمل می كند. اين مطالعه همچنين نشان داد افراد مجرد دو برابر افراد متاهل در معرض ابتلا به زوال عقلی قرار دارند.

 

از آنجايی كه اين مطالعه تنها طی زمان بر افراد نظارت داشته است، نمی تواند علت و معلول را به اثبات برساند. بیماری زوال عقل دهه ها قبل از تشخیص در مغز بیمار شروع می شود و تغییراتی را ایجاد می‌کند که بر توانایی معاشرت اجتماعی اشخاص تاثیر می گذارد.

 

به گفته داگ براون مدير انجمن آلزايمر، تنهايی در زوال عقلی نقش مهمی ايفا می كند. اگر افراد به درستی مورد حمايت قرار نگيرند زوال عقلي مي‌تواند به تجربه ای منزوی كننده تبديل شود. از اين رو پشتيبانی از افراد مبتلا به زوال عقلی برای حفظ ارتباطات معني‌دار اجتماعي‌شان از اهميت بسيار ويژه‌اي برخوردار است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین