کد خبر: ۲۶۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تاثیر جامعه در شکل گیری حاکمیت گفت: مثل مردمی که لایق امام حسن(ع) نبودند اما لایق معاویه بودند؛ وقتی جامعه نادان باشد امام و حاکم خوب هم باشد مثل ما حسن علیه السلام مردم باز هم او را تنها می گذارند. ملت ها و نهادها باید بیدار شوند و در این صورت است که می توانند با استکبار جهانی و استبداد برخورد کنیم.
ناطقان: حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهمین اردوی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا گفت: انتخابات برخی کشورها در ظاهر خوب است اما همه چیز آن ها عوام فریبی است. ترامپ ایده‌ای داشت که باطن لیبرال دموکراسی و سرمایه‌گذاری را کاملاً نشان داد و هویت باطنی آمریکا را رو کرد.

وی ادامه داد: در مردم سالاری اسلامی باید مردم رشد کنند و بصیرت و آگاهی پیدا کنند. انتخاب نباید جاهلانه و بدون آگاهی و بر اساس دروغ باشد آیا هر انتخابی به نفع مردم است؟ خیر انتخاب بر مبنای آگاهی و آزادی به نفع مردم است.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب توحیدی است در طول تاریخ و مانند پیامبران هدف هایش تربیت انسان است؛ هدف نهایی این است که از همه شعارها و انتخابات به جامعه الهی تر انسانی تر و قدیمی تر و اخلاقی‌تر برسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همانطور که خدا می فرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان تغییر کنند، پس از تغییر ابتدا باید در خود انسان باشد. هر ملتی را لایق همان حاکم نیست که دارند خود مردم هستند که تصمیم می‌گیرند رای می‌دهند و مسئول انتخاب فرد مورد نظر هستند.

وی گفت: مثل مردمی که لایق امام حسن(ع) نبودند اما لایق معاویه بودند؛ وقتی جامعه نادان باشد امام و حاکم خوب هم باشد مثل ما حسن علیه السلام مردم باز هم او را تنها می گذارند. ملت ها و نهادها باید بیدار شوند و در این صورت است که می توانند با استکبار جهانی و استبداد برخورد کنیم.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: بنابر سخن امام علی (ع)، فرد مورد انتخاب باید عالم متخصص باشد، عادل و متعهد باشد، رابطه مردم و حکومت را رشد دهد، دنبال باند بازی و به دنبال منافع خود نباشد. فردی که اعتقاد به سنت‌های دینی ندارد و خلافش عمل می کند جامعه اسلامی را به نابودی می کشاند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کسانی که این خصوصیات را ندارند اما در راه اهداف انقلاب کارها و مشکلات مردم معطل می‌کنند و سعی می‌کنند محافظه‌کارانه عمل کنند اینها کل جامعه را خراب میکنند.اهمیت رشد اجتماعی و آگاهی مردم بالاست که اگر نباشد هیچ حال تحقق نمی یابد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین