کد خبر: ۲۶۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که عرضه های خارج از شبکه در توزیع مرغ باید به سرعت مسدود شود.
ناطقان: عباس تابش در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پرونده‌های مختلفی در خصوص عرضه مرغ به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: اگر بتوانیم ورودی مرغ به کشتارگاه‌ها، خروجی مرغ زنده و خروجی گوشت مرغ از کشتارگاه ها را در سامانه ثبت کنیم و ورودی مرغ به مراکز عرضه نیز ثبت شود این مشکلات حل خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شده از هفته آینده تامین نیاز ۱۰۰۰ تنی گوشت مرغ تهران با زیرساختی که مهیا شده، وزارت جهاد کشاورزی در اولویت خود قرار دهد. در چند روز گذشته نیز تا ۷۰۰ تن روزانه در استان تهران تامین گوشت مرغ انجام شده است.

از اوایل آذر با وجود تعیین نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی برای هر کیلو مرغ، قیمت این محصول در سطح خرده فروشی‌ها به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید که بعدا با عرضه مرغ تنظیم بازاری کنترل شد. البته اخیرا دوباره قیمت این محصول اوج گرفت و به حدود ۳۰ هزار تومان رسید. همچنین مرغداران درخواست افزایش قیمت را از ستاد تنظیم بازار مطرح کردند که با آن موافقت نشد و تصمیم گیری در این رابطه به بعد از ماه رمضان موکول شد.

همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد، از میانه آذر این محصول گران‌تر از نرخ مصوب عرضه شده و اول دی ماه قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به ۴۰ هزارتومان رسید و این وضعیت همچنان ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین