کد خبر: ۲۶۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته پیش رو، گفت: روز سه شنبه ( ۱۲ اسفند) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.
ناطقان: صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه( ۸ اسفندماه) در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه و یکشنبه ( ۹ و ۱۰ اسفندماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۱۱ اسفند) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. روز سه شنبه ( ۱۲ اسفند) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: امروز( ۸ اسفند) کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد. این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. طی این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور، احتمال یخبندان معابر وجود دارد و از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید است و در برخی مناطق بویژه زابل سبب گرد و خاک و توفان می‌شود. همچنین طی امروز و فردا نواحی شرقی و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ اسفند) صاف در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۰ اسفند) نیز صاف در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین