کد خبر: ۲۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود ۶۰ درصد مردم سوریه به طور منظم به غذا دسترسی ندارند.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در سخنانی در جریان نشست مجازی شورای امنیت درباره بحران انسانی سوریه اظهار کرد: ۱۲.۴ میلیون سوری به طور منظم به غذا دسترسی ندارند و از امنیت غذایی برخوردار نیستند.

وی افزود: طی سال گذشته میلادی حدود ۴.۵ میلیون نفر دیگر به سوری‌هایی پیوسته‌اند که قادر به تهیه غذا به طور منظم نیستند.

لوکاک ادامه داد: در نتیجه بحران‌های اقتصادی، بیش از ۷۰ درصد مردم سوریه طی یک سال گذشته متحمل بدهی جدید شده‌اند و خانواده‌های سوری فرزندان خود را به جای مدرسه، به سر کار می‌فرستند تا بتوانند تغذیه‌شان را فراهم کنند.

وی همچنین گفت: بیش از نیم میلیون کودک سوری زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه با اختلال در رشد مواجه بوده و از قد کوتاه برخوردار هستند و ما نگران افزایش این رقم هستیم.

حدود ۲.۴ میلیون آواره در مرزهای سوریه به ویژه در شمال غرب این کشور نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند و اگر مکانیزم فرامرزی برای انجام کمک‌های بشردوستانه ادامه نیابد ممکن است با تلفات جانی بیشتر مواجه شویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین