کد خبر: ۲۶۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
شرکت مهندسی آب و فاضلاب:
معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تابستان ۱۴۰۰ هنوز تعداد شهرهای دارای تنش آبی مشخص نشده و باید دید تا پایان سال میزان بارندگی ها چقدر خواهد شد اما قطعا تعداد شهر ها و روستاهای دارای تنش آبی افزایش می یابد و پیش بینی می شود که این عدد به بیش از ۲۰۰ برسد.
ناطقان: حمیدرضا کشفی با بیان اینکه اقداماتی که طی چند سال گذشته انجام شده تعداد شهر های دارای تنش آبی را از ۵۴۷ در تابستان سال جاری به ۱۷۰ شهر رساندیم، اظهار کرد: بدین معنا که  تعداد شهرهای دارای آب پایدار که در سال ۱۳۹۴ تنها ۵۷۱ شهر بود اکنون به ۹۸۷ شهر رسیده است.

وی افزود: تابستان سال ۱۳۹۹ با اقدامات گسترده ای که انجام شد شهرهای دارای تنش آبی ۱۷۰ شهر شد اما به دلیل عدم بارش باران و برف و بدین خاطر که امسال تا کنون کمتر از ۵۰ درصد باران را ذخیره کرده ایم، تعداد شهرهای دارای تنش آبی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش داشته باشیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت شهر های دارای تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۹، گفت: از ۱۷۰ شهر دارای تنش آبی در تابستان سال جاری معادل ۹۵ شهر در وضعیت زرد، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۲ شهر در وضعیت وقرمز بودند.

به گفته کشفی شهرهایی که وضعیت قرمز دارند یعنی بیش از ۲۰ درصد آب مورد نیاز کمبود در آن مناطق وجود دارد، در وضعیت نارنجی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود دارند و به کمتر از ۱۰ درصد کمبود نسبت به نیاز نیز وضعیت زرد گفته می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین