کد خبر: ۲۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
دانشمندان معتقدند که انتقال کووید ۱۹ در ماه‌های تابستان مانند سایر ویروس‌های تنفسی فصلی کندتر می‌شود.
ناطقان: به نقل از اسپوتنیک به نقل از مقاله‌ای منتشر شده در مجله PLOS ONE، دانشمندان دانشگاه لوئیزویل، دانشگاه جان هاپکینز و مرکز مشترک هوش مصنوعی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در تحقیقی نشان دادند که دمای هوا به طور مستقیم بر احتمال انتقال ویروس کرونا ویروس کووید ۱۹ تأثیر می‌گذارد.

محققان دمای پایین روزانه را مقایسه و موارد ابتلا به کووید ۱۹ را در ۵۰ کشور در نیمکره شمالی بین ۲۲ ژانویه تا ۶ آوریل ۲۰۲۰ مورد مطالعه قرار دادند. مشخص شد که با افزایش دمای هوا، افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹، کاهش می‌یابد. بنابراین، در دمای ۰ تا ۳۷ درجه سانتیگراد، با افزایش هر درجه سانتی گراد با کاهش ۱.۸ درجه‌ای رشد ابتلا به کرونای جدید رو به رو می‌شویم.

کارشناسان نتیجه گرفتند که انتقال کووید ۱۹ در ماه‌های تابستان مانند سایر ویروس‌های تنفسی فصلی کندتر می‌شود. با این حال عوامل دیگر، از جمله انزوای اجتماعی و فاصله گرفتن نیز در افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا نقش دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین