کد خبر: ۲۶۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
در این گزارش می‌توانید با ترفند‌های خانه تکانی سریع و مهم‌ترین اصول خانه تکانی عید آشنا شوید.
ناطقان: با نزدیک شدن به ماه‌ها آخر زمستان همه خانه‌های ایرانی حال و هوای متفاوتی به خود می‌گیرند. دغدغه تمیز کردن خانه و هیجان ورود به سالی جدید که حس متفاوت و فراموش نشدنی همراه با کمی استرس برای ما ایرانیان دارد. فراهم کردن لیست کار‌های خانه تکانی و برنامه ریزی برای شروع این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از پس همه کار‌ها برآیید و بتوانید یک خانه تکانی درست و اصولی و بدون استرس را انجام دهید. در این مقاله می‌توانید با ترفند‌های خانه تکانی سریع و مهم‌ترین اصول خانه تکانی عید آشنا شوید.

قبل از هر کاری برنامه ریزی کنید

اولین و مهم‌ترین کاری که باید قبل از شروع خانه تکانی عید فوری و راحت انجام دید، تهیه لیست کار‌های خانه تکانی عید نوروز است. بهتر است یک کاغذ و خودکار بردارید و لیست همه کارهایتان را بنویسد. برای این کار باید از اتاق‌ها شروع کنید. مثلاً بنویسید اتاق خواب چه کار‌هایی دارد و کدام بخش‌های آن نیاز به تمیز کردن دارند. همه جزئیات مثل تمیز کردن کمدها، شیشه‌ها و جاروکشی و حتی تمیز کردن لوستر اتاق را نیز بنویسید. سپس به سراغ اتاق بعدی بروید. به همین ترتیب پیش بروید و لیست کار‌های خانه تکانی را روی کاغذ پیاده کنید. این روش یکی از بهترین ترفند‌های خانه تکانی سریع است که به شما کمک می‌کند بهتر امور را مدیریت کنید.

سعی کنید در این لیست مشخص کنید که کدام کار‌ها باید توسط کدام فرد انجام شود. بهتر است برای برخی از کار‌ها از همسر و فرزندانتان نیز کمک بگیرید و کار‌ها را از همان ابتدا درست تقسیم کنید. لیست کار‌های هر فرد را که مربوط به هر بخش از خانه است تهیه کنید و به او بدهید و زمان انجام کار را نیز مشخص کنید. در انتهای لیست بنویسید برای این تمیز کاری‌ها به چه تجهیزات و تمیز کننده‌هایی نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز خانه تکانی را تهیه کنید

برای یک خانه تکانی فوری و سریع احتمالاً برای شروع بعد از تهیه لیست کار‌های خانه تکانی عید به لوازم متعددی برای شروع این کار نیاز دارید. لیست لوازم و تجهیزات مورد نیازتان برای خانه تکانی را بردارید و یک بار به خرید بروید. پودر لباسشویی، سفید کننده، جرم گیر، جارو، برس، تی، شیشه پاک کن، تمیز کننده چند منظوره و هر چیزی را که احتیاج دارید قبل از شروع به کار تهیه کنید. این کار از ترفند‌های خانه تکانی فوری است که موجب می‌شود کارهایتان سریع‌تر پیش برود.


۳ عدد کارتن برای لوازم اهدایی، تعمیری و دور ریختنی‌ها تهیه کنید

بعد از تهیه لیست کار‌های خانه تکانی و تهیه لوازم مورد نیاز برای این کار باید ۳ کارتن نسبتاً بزرگ تهیه کنید. روی یک کارتن بنویسید اهدایی، یکی تعمیری و دیگری دور ریختنی. سپس تا انتهای روز خانه‌تکانی این سه کارتن را همراه خود داشته باشید. احتمالاً در حین تمیز کردن خانه به لوازم زیادی برمی‌خورید که سالم هستند، اما سال‌ها است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و دیگر برایتان کاربری ندارد. کتاب، لباس، لوازم منزل و هر چیزی که فکر می‌کنید دیگر به آن نیاز ندارید را در کارتن اهدایی‌ها قرار دهید و به فردی که نیاز دارد تقدیم کنید.

اگر در حین تمیز کردن خانه به لوازمی برخورد کردید که نیاز به تعمیر و یا ایجاد تغییراتی دارند، آن‌ها را در کارتن تعمیری‌ها بگذارید. در نهایت اگر بین وسایلتان چیز‌هایی پیدا کردید که دیگر کهنه و قدیمی هستند و هیچ کاربردی ندارند، بهتر است هر چه سریع‌تر آن‌ها را در کارتن دور ریختنی‌ها بریزید تا بیشتر از این فضای خانه را اشغال نکنند.

برای خانه تکانی عید از اتاق خواب‌ها شروع کنید

بهتر است تمیز کردن خانه را از یک قسمت مشخص شروع کنید و بعد از اینکه یک اتاق تمام شدن، به سراغ بخش‌های دیگر بروید.

*برای شروع تمیز کردن اتاق خواب به سراغ کمد‌ها بروید. از آنجایی که عید در راه است و زمستان تمام شده، بهتر است کمی تغییرات در کمد لباس‌هایتان ایجاد کنید. برای این کار لباس‌های کمد‌ها را بیرون بریزید. لباس‌های زمستانی را جدا کنید و آن‌ها را در یک باکس جداگانه قرار دهید. سپس لباس‌های بهار و تابستان را جایگزین آن کنید.

*بعد از تمیز شدن کمد‌های لباس کمد لوازم آرایش و کتابخانه اتاق را تمیز کنید.

*سپس روتختی اتاق خوابتان را عوض کنید و همه سطوح را دستمال کشی کنید. تمیز کردن لوستر و آینه‌ها را فراموش نکنید.

*پرده‌ها را جدا کنید و بشویید.

*شیشه پنجره را با استفاده از یک پارچه تمیز و شیشه پاک کن پاک کنید.

*در انتها اتاق را جارو برقی بزنید و کف را تی بزنید.

*این روند را برای همه اتاق‌های خانه انجام دهید و از هر فرد بخواهید بیشترین بخش تمیز کردن اتاق خوابش را خودش بر عهده بگیرد این کار از ترفند‌های خانه تکانی سریع است.


در مرحله دوم لیست خانه تکانی عید پذیرایی را تمیز کنید

تمیز کردن پذیرایی و نشیمن معمولاً از همه بخش‌ها حساس‌تر است و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. از مهم‌ترین نکات خانه تکانی عید این است که تمیز کردن سالن پذیرایی را در چند روز به صورت آهسته‌تر انجام دهید.
حتما بخوانید ۱۵ راز مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم‌هایی که بچه کوچک دارند

*برای شروع نگاهی به فرش‌ها بیندازید. اگر فرش‌هایتان کثیف شده با استفاده از شامپو فرش دستی به آن بکشید.

*پرده‌های پذیرایی را در صورت نیاز جدا کنید و بشویید.

*شیشه‌ها را تمیز کنید.

*همه سطوح را گردگیری کنید.

*مبل‌ها و همه لوازم را کنار بکشید و کفپوش‌ها و سرامیک‌ها را جارو و تی بزنید.

*بعد از تمیز شدن زمین همه سطوح را بار دیگر با استفاده از یک ماده تمیز کننده پاک کنید.

*یک پارچه زیر لوستر پهن کنید و آن را به خوبی تمیز کنید.

*همه لوازم را سر جای خود قرار دهید و از تماشای پذیرایی تمیز و مرتبتان لذت ببرید.

در مرحله سوم خانه تکانی آشپزخانه را تمیز کنید

یکی از نکات و کار‌های مهم خانه تکانی عید این است که در این تمیز کاری همه چیز را به صورتی عمیق‌تر از همیشه تمیز نمایید.

*از ترفند‌های خانه تکانی فوری آشپزخانه این است که ابتدا به سراغ کابینت آشپزخانه بروید. همه لوازم را از داخل کابینت‌ها خارج کنید و بعد از پاک کردن داخل هر قفسه، همه چیز را به صورت مرتب در آن قرار دهید. دقت کنید که هر چیز را در جای مناسب خود بگذارید و لوازم دورریختنی را جدا کنید

*سپس سطح روی کابینت‌ها، لوازم برقی و تجهیزات آشپزخانه را با کمک یک پارچه میکروفیبر و تمیز کننده مناسب پاک کنید.

*گاز و هود آشپزخانه را تمیز کنید و تمیز کردن شیرآلات و سینک را فراموش نکنید.

*در انتها کف آشپزخانه را جارو و تی بزنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام را فراموش نکنید

بهتر است تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام را به روز‌های آخر خانه تکانی موکول کنید.

*برای این کار کف و دیوار‌های سرویس بهداشتی و حمام را با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده تمیز کنید.

*شیرآلات و روشویی را تمیز کنید و برق بیندازید.

*یک خوشبوکننده مناسب برای دستشویی تهیه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین